Pirelli - A legnagyobb presztízsû jármûvek gyári szerelésû,
„csúcskivitelû” gumiabroncsainak piacvezetõ szállítója a
Párizsi
Autószalonon
A Winter Sottozero Serie II, a Pirelli téli kínálatának zászlóshajója ezen az eseményen debütál Franciaországban.
A stand három vezérmotívuma a következõ:
- a prémium modellsorozat, ahol a Pirelli két fõ termékkel: a Winter Sottozero™ Serie II-vel és az új PZero™-val biztosítja vezetõ pozícióját
- biztonság és környezetvédelem az új Cinturato™ abroncscsaláddal
- a híres Pirelli naptár, amelyet most elõször interaktív, retrospektív megközelítésben mutatnak be.
A kiállítás 15 napja alatt bemutatott, legnagyobb teljesítményû autólegendák gumiabroncs-szállítójaként
a Pirelli
magától értetõdõ választás a világ legkiválóbb autógyártói
számára. A Pirellivel szerelt legújabb, legizgatottabban várt modellek
között olyan nevekkel találkozhatunk, mint a Ferrari California, a Maserati Granturismo S4.7 és Quattroporte S4.2, a modellfrissítésen átesett Porsche 997, a Mercedes-Benz GLK, az Audi Q5 és az új A6, az Alfa Romeo Mito, az Abarth 500, a Volkswagen Scirocco és sokan mások.
A Pirelli legfrissebb biztonsági és környezetvédelmi vívmányát: az „Ecoimpact” Cinturato™ abroncs-családot
is bemutatja. Az európai biztonsági, környezetvédelmi és takarékossági
tesztek koronázatlan királya 4 százalékos üzemanyag-megtakarítást, 30
százalékkal nagyobb futásteljesítményt, valamint vizes aszfalton 11
százalékkal kisebb féktávolságot eredményez. A 2010-ben hatályba lépõ
európai szabályzókhoz igazodva a termékcsalád gyártásánál egyáltalán
nem használnak aromás olajakat.
A Cinturato P6 (195/65 R15 méretben) megnyerte az Auto Journal „Biztonsági tesztjét” (11-24/09/2008. lapszám)
Ami az ultra magas teljesítményû
szegmenst illeti, a világszerte piacvezetõ Pirelli a legnagyobb
teljesítményû gépkocsikra tervezett abroncs-családját mutatja be. Az új P Zero™, a márka zászlóshajója megnyerte a német szaksajtó összehasonlító tesztjeit (Auto Zeitung, Sport Auto, Sport Auto Tuning, Power Motor – 2008. március/április), míg az új Winter Sottozero Serie II,
a téli termékkínálat legújabb darabja, alkalmazkodik a téli
útviszonyokhoz, és zord körülmények között is maradéktalanul megõrzi a
jármû minden dinamikus jellemzõjét. Végezetül a SUV/4X4 portfolió is
megjelenik, a Scorpion ATR és Scorpion Zero Asimmetrico abroncsokkal.
Felbecsülhetetlen értékû technológiai tesztlaborként a 2008-2010-es FIA Rali Világbajnokság (WRC), amelynek a Pirelli a kizárólagos abroncs-beszállítója, szintén hangsúlyos szerepet kap az idei autószalonon, ahol a Ford Focus WRC mutatkozik be a nagyközönségnek. A Pirelli rali gumiabroncsai: a Scorpion™, a Sottozero™ és a P Zero™
jól demonstrálják annak a Pirelli csapatnak az emberi és mûszaki
teljesítményét, akik ezeknek a különleges abroncsoknak a kifejlesztésén
dolgoztak, hogy a defektmentesítést tiltó szabályzat ellenére is a
lehetõ legbiztonságosabbá tegyék a vezetést a pilóták számára.
A
párizsi kiállítás tisztelgés a Pirelli márka egésze elõtt, amelyet
régóta egyetlen cél hajt: hogy kiváló szakértelmét a környezetvédelem
és az innováció szolgálatába állítsa. Ezen a területen, ahol a
teljesítmény és az érzelmek egyszerre jelennek meg, létrehozva a
gyártási kiválóság, a kimagasló teljesítményû gumiabroncsok, valamint a
Pirelli Naptár közös fókuszpontját, büszkén jelennek meg a Pirelli
értékei.
OLASZ STÍLUS: FORMATERV – KIVÁLÓSÁG – EREDMÉNYEK
AZ ELEGÁNS VÁLASZTÁS
A
hagyományok szinte kötelezik a Pirelli-t, hogy csúcsmodelljeivel a
Párizsban kiállított legszebb automobilokon találkozhasson a
nagyérdemû: ez az ultra magas teljesítményû PZero termékcsalád, amelyet
teljesítménye és megbízhatósága miatt elõszeretettel választanak a
világ vezetõ autómárkái. Ez a modellcsalád mindig is referenciának
számított a piacon, hála a folyamatos kutatás-fejlesztési
erõfeszítéseknek. A Pirelli éppen ezért mindenekelõtt az olasz
autógyártás krémjének az elsõ számú partnere, a Ferraritól a Maseratin át az Alfa Romeóig. Így kapott P Zero abroncsot az új Ferrari California, a Maserati Granturismo S4.7 és Quattroporte S4.2, valamint az új Lancia Delta. A legendás PZero Nero abroncs a vonzerõ szinonímájaként ékesíti az Alfa Romeo Mito és Abarth 500 modelleket, örömet okozva az olasz elegancia rajongói számára. Az i-re mindazonáltal a limitált példányszámban készülõ FIAT 500 „Diabolika”
sorozat abroncsaként teszi fel a pontot a Pirelli: a híres olasz
képregény, a „Diabolik” által ihletett, Párizsban bemutatkozó
prototípushoz teljesen átdolgozták az abroncsot.
AZ INNOVATÍV VÁLASZTÁS
Elismert
nemzetközi vállalatcsoport lévén a Pirelli névvel nem csupán olasz
modelleken találkozhatunk: a márka abroncsaival szerelik a világ jármûiparának legjavát. Míg a milánói központú vállalat abroncsainak tervezése, fejlesztése és vizsgálata a cég kutatóközpontjaiban zajlik, a minõségi elismerést a legnagyobb németországi szakmai kiadványok által elvégzett szezonális termékteszteken érdemlik ki, ahol a Pirelli termékek rendre az elsõ helyen végeznek, legyenek bár téli, nyári, vagy terepjáró-abroncsok.
Ezt
az egyre növekvõ nemzetközi elismertséget átérezhetik a Párizsi
Autószalon látogatói is. A világ legszebb, itt felvonuló autótípusainak
jelentõs részét Pirelli abroncsokkal szerelték fel.
Köztük Skandinávia újoncát, a vadonatúj Volvo XC 60-ast, Scorpion Zero abroncsokkal – ugyanolyanokkal, mint amivel a rég várt Audi Q5 és Mercedes-Benz GLK is színpadra lépett. Más standokon is a milánói abroncsokat részesítették elõnyben: az új PZero-t szerelték a modellfrissítésen átesett Porsche 997-re. Az új Audi A6, a Volkswagen Scirocco, valamint az új BMW 7-es defektmentes PZero abroncsokon gördül, míg a Scorpion modellcsaláddal a Land Rover stand látogatói találkozhatnak.
A NAGY TELJESÍTMÉNYÛ VÁLASZTÁS
P ZERO – SCORPION - SOTTOZERO, A NEMZETKÖZI MOTORSPORT CSILLAGAI
A
Pirelli kutatásainak és technológiai fejlesztéseinek néhány igazi
gyöngyszemét is kiállítja Párizsban: ezek az abroncsok hétvégenként
jutnak fõszerephez, sárban és aszfalton, a világ minden pontján. A Pirelli mindig is aktív résztvevõje volt a motorsportnak,
azon sportágakra összpontosítva, ahol a gyártók a sportban elsajátított
ismereteiket a közúti célú abroncsok fejlesztése során is
hasznosíthatják. Az idei évadban a Pirelli számtalanszor állhatott a
dobogó felsõ fokán. A 2008-2010-es FIA Rali Világbajnokság kizárólagos beszállítójaként,
ahol a PZero, Scorpion és Sottozero termékeket „kemény” és „lágy”
kivitelben egyaránt alkalmazzák, a Pirelli bebizonyította abroncsainak
kiváló ellenálló-képességét, magas futásteljesítményét, és kimagasló tapadását.
Az abroncsok olyan, igazán kemény futamokon tehettek tanúbizonyságot
tartósságukról, mint a Mexikói- és Szardíniai-rali, vagy a görögországi
Akropolosz-rali. Sébastien Loeb a közelmúltban Pirelli abroncsokon aratta elsõ gyõzelmét a Finn-ralin, Citroën C4-esével,
míg Németországban a PZero kiváló teljesítményt mutatott száraz
útfelületen. A Pirelli abroncsai a defektmentesítõ hab eltûnése dacára képesek voltak túlszárnyalni korábbi teljesítményüket, ami az új WRC szabályozások fényében igazán jelentõs dolog.
Ezzel azonban még nincs vége a Pirelli és az FIA együttmûködésének: a most bevezetett „PIRELLI SZTÁRPILÓTA PROGRAM”
egy olyan, fiatal versenyzõket támogató program, amelyben az ifjú
tehetségek megmutathatják képességeiket, és a következõ évben az FIA
WRC bajnokságban versenyezhetnek, új színfoltokkal gazdagítva a
küzdelmeket.
A STANDON KIÁLLÍTOTT GUMIABRONCS TERMÉKCSALÁDOK
AZ ÚJ CINTURATO™ P4 és P6, 185/65 R15 és 205/55 R16 méretben.
A „Cinturato” környezetbarát gumiabroncs a csoport legújabb fejlesztése, amely 20 százalékkal mérsékelt gördülési ellenállás mellett az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás akár 4 százalékos csökkenését mutathatja fel. Az abroncs emellett 30 százalékkal hosszabb futásteljesítményre képes. A Cinturato abroncsok gyártása során teljes mértékben kiküszöbölték az aromás olajakat, így már most megfelelnek a 2010-tõl érvényes európai elõírásoknak. További fontos szempont, hogy a futófelületi mintázatnak köszönhetõen csökkent a gördülési zaj, ami mérsékelt külsõ és belsõ zajszintet
eredményez. A Cinturato széles körben alkalmazható a legkülönfélébb
gépkocsikhoz, a városi kisautóktól a családi, nõi vásárlók által
elõnyben részesített alsó-középkategóriás modellekig. Ennek
eredményeként bárki számára elérhetõvé vált a kiváló környezetvédelmi
teljesítményû, maximálisan biztonságos gumiabroncs. A környezetbarát
Cinturato a technológia és a környezeti tudatosság optimális elegyét
nyújtja. Az abroncs elsõ helyen zárta az ADAC Motorwelt 2008 márciusi tesztjét, illetve az Auto Journal 2008 szeptemberében végzett biztonsági vizsgálatát.
AZ ÚJ WINTER SOTTOZERO™ SERIE II
A
2008 júniusában bevezetett Winter SOTTOZERO™ Serie II személyében a
Pirelli egy olyan gumiabroncsot dobott piacra, amely képes „olvasni” az
utat, és ezáltal sikerrel megküzdeni a változó klímaviszonyok
kedvezõtlen közlekedésbiztonsági hatásaival. A futófelület
mintablokkjai alkalmazkodnak az õszi és téli hónapokban jellemzõ
útviszonyokhoz, ezzel fokozva az abroncs teljesítményét és menetbiztonságát,
száraz és vizes aszfalton, hóban és tükörjégen egyaránt. A W210/W240
méretû kiviteleket nagy teljesítményû autókhoz, míg a még extrémebb,
W270 kivitelt egyenesen szupersportkocsikhoz tervezte a Pirelli. A
Porsche, a Maserati, a Lamborghini, a Ferrari, a BMW, a Bentley, az
Aston Martin és az Alfa Romeo máris felvette gyári tartozéklistájára az
új Pirelli téli abroncsot. A SOTTOZERO™ téli gumiabroncs defektmentes Run Flat kivitelben is kapható.
PZERO CORSA SYSTEM™ 285/35 ZR 19 AM8 méretben
A kétféle, közútra és versenypályára egyaránt optimális profilt legkiválóbb technológiai partnereivel együttmûködve tervezte meg a Pirelli: így született meg a PZero Corsa System™,
forgásirányos vagy aszimmetrikus mintázattal. Az abroncs a legmagasabb
technológiai színvonalat képviseli, a gépkocsi megbízhatóságát és
stílusát egyaránt kihangsúlyozva. A PZero Corsa System™ a Pirelli
PZero™ projekt csúcsterméke, kategóriájának vitathatatlan
referenciadarabja. Az Aston Martin DB8 elsõ bemutatkozásakor ezeken az
abroncsokon gördült ki a világ szeme elé.
PZERO NERO™ 265/30 ZR 19 méretben
Ezzel
az abronccsal nem csupán maximális mértékben kiaknázható a
teljesítmény, de optimális kiegészítõje is a széles keréktárcsákhoz és
alacsony profilú abroncsokhoz tervezett futómûveknek. A PZero Nero™ kivételes iránytartást, nagy igénybevétel mellett is optimális tapadást, valamint nedves felületen is magas fokú biztonságot
kínál. A vállig és az oldalfalakig érõ, agresszív dizájn még inkább
kihangsúlyozza az autó sportos jellemzõit. Ugyanez érvényes a
közvetlenül a gyártók által tervezett sportabroncsokra. „Példás” értékelés az Auto Bild 2008 áprilisi tesztjén, ahol 10 abroncsból a harmadik helyen végzett.
PZERO ROSSO™ 265/30 ZR 19 méretben
Ez
az abroncs új korszakot nyitott az ultra magas sebességindexû abroncsok
mind fejlettebb technológiát követelõ kategóriájában. Extrém teljesítményt biztosít a sportkocsik és a GTI-mûfaj képviselõi számára. Ezen jármûveket kiváló komfortra és alacsony zajszintre hangolták, és a PZero Rosso™, a Pirelli technológiai büszkesége, mindkét téren élen jár.
Az új PZERO™ 285/30 ZR 19 méretben
A márka zászlóshajója, öt bejegyzett szabadalommal:
a gumiabroncs, amely megtestesíti a Pirelli innovációs erejét az ultra
nagy teljesítmény terén. Az új PZero™ a világ legnagyobb presztízsû
autóin jelenik meg gyári szerelésû abroncsként. A németországi Auto Zeitung, Sport Auto, Sport Auto Tuning és Power Motor kiadványok 2008. márciusi és áprilisi tesztjein egyaránt elsõ helyen végzett.
SCORPION ZERO™ ASIMMETRICO 275/40 ZR 20 méretben
W és Y sebességindexû, alacsony profilú gumiabroncs. MIRS™ gyártási technológiája az egyik legfejlettebb a világon. Agresszív arculata és személyisége példa nélküli. Extrém teljesítmény.
Egy ehhez fogható termék megalkotásához alapjaiban kell újragondolni a
gumiabroncs-technológiát, hogy integrált tapadásszabályozásával a
lehetõ legnagyobb mértékben fokozhassa a szabadidõjármûvek (SUV)
aszfalton mutatott teljesítményét. Az abroncs szélesebb felületen
érintkezik az úttal, és egyenletes nyomáseloszlást mutat, ami az
abroncsszerkezet kisebb mértékû torzulását eredményezi, még ívmenetben
is, ezáltal az abroncs kimagasló eredményeket mutathat fel a kanyarodási erõk átvitele, az irányváltás és fékezés terén, száraz aszfalton és vizes terepen egyaránt. Az Argus 2008 márciusi tesztjének gyõztese.
SCORPION™ ATR 255/55 R18 méretben
A
Scorpion™ ATR megerõsített szerkezetével és egyedi mintázatával a
rendkívül sokoldalú, nagy teljesítményû gépjármûvek optimális
gumiabroncsa. A modern Scorpion™ ATR nehéz terepviszonyok között is kiváló vezethetõséget kölcsönöz a nagy teljesítményû SUV modelleknek, ugyanakkor magas fokú kényelmet és kiváló irányíthatóságot biztosít normál útfelületen. Egy ilyen sokoldalú abroncsnak
nincsenek titkai: létrejöttét – a Pirelli legjobb hagyományai szerint –
csupán a kitartó kutatásnak és fejlesztésnek köszönheti. Így
születhetett meg egy élvezetes, biztonságos termék, amely maximális
szabadságot nyújt a felhasználónak. Ráadásul, figyelembe véve a
szabadidõjármûvek és pick-up kisteherautók egyre színesebb választékát,
a mind változatosabb motorteljesítményt és méreteket, a hobbi célú és
professzionális felhasználási módokat, a Pirelli különösen széles méretválasztékot biztosít ebbõl a gumiabroncsból, szabványos és extra méretekben egyaránt.
A
Pirelli a 2008-as Párizsi Autószalonon mutatja be új Winter Sottozero
Serie II termékcsaládját: az abroncsot, amely képes „olvasni” az utat.
A futófelület mintablokkjai alkalmazkodnak az õszi és téli hónapokban
jellemzõ útviszonyokhoz, ezzel fokozva az abroncs teljesítményét és
menetbiztonságát, száraz és vizes aszfalton, hóban és jégben egyaránt.
Az új Winter Sottozero Serie II
egy olyan, nagy teljesítményû téli gumiabroncs, amely a legigényesebb
autóvezetõ elvárásait is teljesíti, felismerve az õsszel és télen
jellemzõ, szélsõségek között változó útviszonyokat, és alkalmazkodva azokhoz. A Pirelli új terméke ugyanakkor fokozott biztonsági jellemzõkkel bír, és kiemelten környezetbarát,
köszönhetõen a számos innovatív technológia megoldásnak, amelyek
együttesen sportos vezethetõséget és megbízhatóságot eredményeznek
minden olyan útfelületen, amelyre kedvezõtlen idõjárási körülmények
között számíthatunk.
Két kivitelben homologizálva. A Pirelli új téli gumiabroncsa a gépkocsi sebességosztályától függõen két kivitelben készül: a W210/W240 sebességindexû változatot nagy teljesítményû személygépkocsik számára fejlesztették ki, míg a szélsõségesebb W270 modellt kifejezetten szupersportkocsikhoz
szánják. Olyan márkák választották máris gyári szerelésû téli
gumiabroncsukként a Pirelli újdonságát, mint a Porsche, Maserati,
Lamborghini, Ferrari, BMW, Bentley, Aston Martin vagy Alfa Romeo.
Az útviszonyokhoz alkalmazkodó, intelligens futófelületi mintázat. A Winter Sottozero Serie II mindkét változatánál számos innovatív mûszaki megoldással találkozhatunk. Ezek egy része a Pirelli bejegyzett találmánya, lehetõvé téve a termékcsalád számára, hogy a téli gumiabroncsok klasszikus, kivételes jellemzõit forradalmasítva télibõl szezonális termékké
lépjen elõ. Más szavakkal: a Winter Sottozero Serie II képes
alkalmazkodni mindazon légköri és útviszonyokhoz, amelyekkel az európai
utakon október és április között találkozhatunk, függetlenül a
hõmérséklettõl.
Biztonság és környezetvédelem. A Winter Sottozero Serie II W210-W240 és W270 kivitelei egyaránt környezetbarát termékek. A bennük alkalmazott gumikeverék mentes az aromás olajaktól,
amivel elébe megy a várhatóan 2010-tõl hatályba lépõ, új európai
törvényi szabályozásoknak. A Pirelli mérnökei új polimereket és
keverékgyártási technológiákat próbáltak ki a Winter Sottozero Serie II
fejlesztése során, és ezeket optimalizálva képesek voltak megõrizni a
termék jelenlegi teljesítmény- és biztonsági jellemzõit. A Winter
Sottozero Series II termékcsaládhoz felhasznált gumikeverék többek
között exkluzív TDC (Temperature Dynamic Compound, hõmérséklet-dinamikus keverék) technológián alapul, ami lehetõvé teszi a vízen és jégen mutatott reakciók kombinálását és optimalizálását, ezzel fokozva a gumiabroncs teljesítményét nedves útfelületen.
Az abroncs emellett egyedi mintázatot kapott, ami maximális biztonság
mellett a létezõ legjobb teljesítményt biztosítja az aquaplaning, a
száraz és behavazott felületen mutatott oldalirányú tapadás, a hóban
tapasztalt vonóerõ és fékteljesítmény, valamint a száraz útfelületi
vezethetõség terén. Ez a futófelületi mintázat emellett egy újabb
megoldás alkalmazását is lehetõvé teszi, amivel tovább fokozható a
száraz úton mutatott stabilitás, valamint a hóban nyújtott vonóerõ és
fékteljesítmény. Ez az IBS (Interactive Brickwork Siping, interaktív mintablokk falazat)
rendszer, amelynek hagyományos, apró építõkockaként felépülõ
mintablokkjai különösen érzékennyé teszik az abroncsot az
útviszonyokra. Az eredmény: kiemelkedõen jobb oldal- és hosszirányú stabilitás,
valamint magasabb fokú tapadás, köszönhetõen annak a mozgásnak, amit a
lamellák az útfelület egyenetlenségeit követve végeznek.
KÖRNYEZETBARÁT ABRONCS A PIRELLITÕL
Környezetvédelem,
biztonság és teljesítmény. Akár 4 százalékkal mérsékelt
üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, 30 százalékkal megnövelt
futásteljesítmény, 11 százalékkal rövidebb fékút vizes útfelületen.
Az új Pirelli Cinturato abroncs kifejlesztésekor az a cél vezérelte a Pirelli mérnökeit, hogy a piac által támasztott elvárások teljesítése mellett fenntartható fejlõdést biztosítsanak. A környezet védelme, a biztonság és a menetteljesítmények
az új Cinturato abroncs alapvetõ értékei: gumikeverékének,
szerkezetének és innovatív futófelületi mintázatának köszönhetõen a
termék kisebb üzemanyag-fogyasztást, mérsékelt széndioxid-kibocsátást,
hosszabb élettartamot, valamint száraz és vizes aszfalton egyaránt
fokozott menetbiztonságot ígér.
A P4 és P6 kivitelben választható, új Cinturato, könnyen felismerhetõ az oldalfalon látható ECOIMPACT logóról; olyan márkák választották máris gyári szerelésû gumiabroncsként, mint a Fiat, a Mercedes, a Peugeot, a Volkswagen és a Seat.
Mérsékelt gördülési ellenállás – csökkentett üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás.
Az
új Cinturato gördülési ellenállása 20 százalékkal kisebb, ami akár 4
százalékkal mérsékli a mérgezõ gázok kibocsátását. A gördülési
ellenállás az az erõhatás, amit az abroncs a jármû mozgásával
ellentétes irányban kifejt. A mechanikus és légellenállással együtt a
gördülési ellenállás is hatással van az üzemanyag-fogyasztásra és a
szén-dioxid kibocsátásra. A gördülési ellenállást külsõ, az abroncstól
független tényezõk, valamint belsõ tényezõk (pl. a futófelület
szerkezete, mintázata, kialakítása) határozzák meg. Az új Cinturato
abroncs megalkotásakor a Pirelli jelentõs munkát végzett a második
tényezõcsoporton, és saját szabadalmaként bejegyzett, innovatív
megoldásokat alkalmazott.
Megnövelt élettartam. Az új Cinturato abroncs megerõsített futófelületi mintázatot kapott, ami egyfelõl hosszabb futásteljesítményt, másfelõl jobb úttartást
eredményez. Emellett az abroncs alakját is átdolgozták, jobb egyensúlyt
teremtve a gördülési ellenállás, a futásteljesítmény és a biztonság
között. Az új Cinturato átlagélettartama mindezek következtében csaknem 30 százalékkal emelkedett, ami átlagos vezetõ mellett azt jelenti, hogy az eddigi három helyett csupán négyévente szükséges lecserélni az abroncsokat.
Mérsékelt károsanyag-kibocsátás.
A Pirelli kiküszöbölte az új Cinturato keverékébõl a környezetre és az
emberi egészségre potenciálisan veszélyes aromás olajokat, két évvel
megelõzve az új európai szabályokat. A Pirelli kutatói olyan
polimereket és keverékképzési technológiákat kísérleteztek ki az új
Cinturatóhoz, amelyek révén az abroncs megõrzi teljesítményét,
változatlan biztonsági jellemzõk mellett.
Fokozott biztonság: hatékonyabb fékezés száraz és vizes aszfalton. A biztonság és a teljesítmény mindig központi szerepet játszott a Pirelli kutatásaiban. Külön említést érdemel az ívmenetben vagy vizes útfelületen mutatott jobb úttartás, valamint a rövidebb féktávolság.
Vizes aszfalton 11 százalékkal csökkent a megálláshoz szükséges út,
ugyanakkor száraz útfelületen is számottevõen lerövidült a fékút a
referencia-abroncsokhoz képest. A futófelületi mintázat az abroncs
külsõ és belsõ zajszintjét egyaránt csökkenti. A P6 Cinturato (195/65 R 15 méretben) megnyerte az Auto Journal 2008 szeptemberi „Biztonság” tesztjét.
A
gumiabroncs újdonsága az új Cinturato rendkívüli sokoldalúsága: a
városi kisautóktól a családok és nõi vezetõk által kedvelt kompaktokig
bezárólag számtalan autótípushoz alkalmas. Az ilyen széles körû
felhasználhatóság univerzálisan elérhetõvé teszi ezt a kiváló minõségû,
kiemelkedõen biztonságos, környezetbarát, és nem utolsó sorban
gazdaságos gumiabroncsot.
Pirelli