Téli gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-347-0293   

 
Márka:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

Téli gumi - leggyakoribb méretek

continental 700x467

Téli gumi vásárlás előtt szintem inden alkalommal felmerül a kérdés, hogy melyik gumit kellene megvenni. Olcsót, vagy drágát? Szabad a legolcsóbbat? Muszáj a legdrágábbat? Nem elég a négy évszakos? Mi alapján döntsön az ember?

Az ár és a minőség között mindenhol, a gumiabroncsok esetében is sajnos jelentős összefüggés áll fenn. A legolcsóbb abroncsok szinte minden esetben komoly minőségbeli kompromisszumokat jelentenek, ami azt jelenti, hogy csak nagyon mérsékelt igénybevétel, üreguras vezetési stílus, és alacsony utazási sebesség esetén érdemes egyáltalán elgondolkodni rajtuk. Persze itt elsősorban nem a prémium gyártók, másod vagy harmad márkáikra gondolunk, amelyek sok esetben jobb minőségűek mint az árkategóriájukban eleve odapozicionált noname abroncsok, hanem az olcsó kínai gagyira. Szintén félrevezető lehet az is, ha csupán az árcédula alapján szeretnénk kiválasztani a számunkra megfelelő gumiabroncsot. Több esetben is előfordult már hogy egy-egy magasan árazott és előzetesen magas minőségűnek pozicionált prémium abroncs elvérzett a gumi tesztek során.

Bővebben: Téli gumi ajánló: Continental WinterContact TS 860

Az első felvonásban kiveséztük a kisebb (165/70 R14 T) méretű téligumikat, a folytatásban jöjjenek az egy számmal nagyobb (205/55 R16 H) abroncsok. Kis méretben a Goodyear, a Michelin és a Dunlop téligumijai vitték a prímet, itt viszont más eredmények születtek, ami annak is köszönhető lehet, hogy a Michlelintől az Alpin 4 helyett az Alpin 5 került tesztelésre, Dunlop téligumit pedig nem válogattak be egyáltalán. Csak a Goodyear UltraGrip szerepel ebben a listában, ami a kis kategória egyik győztese volt.

A dobogó legmagasabb fokára a Continental WinterContact TS 850 került, amit a Yokohama W.drive V905 követ, és itt véget is ér az élmezőny, hiszen csak ez a két abroncs kapta meg a jó minősítést,  a többieknek a megfelelő, vagy annál rosszabb jutott.

teligumi teszt 2105 20555r16h

Nézzük kicsit részletesebben:

Continental WinterContact TS 850

Tehát a nyertes a Continental WinterContact TS 850 személyében, nem meglepő módon ismét egy prémium márka téligumija lett. Kis méretben csak a középmezőnyben végzett a WinterContact TS 850 köszönhetően a jeges úton való gyengélkedésének, itt viszont kiemelkedett a mezőnyből, bár a jeges úton továbbra is a középmezőnyben helyezkedik el, összeségében kiemelkedik a többiek közül. Kopásállósága kiváló, és havas, valamint nedves úton is a legjobbak között van. Száraz úton is csak a Yokohama W.drive V905 előzi meg egy kevéssel.

Yokohama W.drive V905

A Yokohama W.drive V905 összpontszámban alig marad el a Continental abroncsától, mégis jóval kevésbé kiegyensúlyozott. Erőssége a száraz úton való futás, gyengéje a havas út, ami nem túl jó jel egy téligumi esetén, emellett elég hangos is.

Goodyear UltraGrip 9

A kis méret győztese, a Goodyear UltraGrip 9 itt csak harmadik lett, és minősítése is csak megfelelő. Szereplése lehetett volna lényegesen jobb is, de valamiért a fejlesztők nem helyeztek elég nagy hangsúlyt a gumiabroncs száraz úton való futására, amely érték kifejezetten átlagosnak mondható, vagy még annak sem.

Nokian WR D3

Negyedik helyre futott be a Nokian WR D3 két tizeddel lemaradva a Goodyear mögött. Havas úton nagyon jól teljesít, és halk a futása, ami kissé ront az összeredményén, az kissé magasabb fogyasztási tényezője.

Bridgestone Blizzak LM 001

A Bridgestone Blizzak LM 001 megfelelő minősítésr kapott kisebb méretben, és itt sem történt mást. Száraz, nedves, és havas úton jónak mondható eredményt produkált, ami kissé lehúzta az a jeges úton való teszten mutatott produkciója.

Falken Eurowinter HS449

A Falken Eurowinter HS449összpontszáma alapján még a mezőny felső részéhez tartozik, azonban néhány téren már észrevehetően rosszabbul teljesített, mint ahogy az elvárható lenne egy téligumitól.  Amiben gyengébb, az kopásállóság, és a fogyasztási tényező, de ezek szerencsére nem folyásolják be a téli úton való biztonságos közlekedést. Havas úton azonban érdemes óvatosabban bánni vele, mert nem tartozik az erősségei közé.

Vredestein Snowtrac 5

Potszámban ugyanannyit kapott a Vredestein Snowtrac 5, ami egyáltalán nem rossz abroncs, csak a kopásállósága lehúzta végeredményt, vagyis annak gyengébb mivolta. Nedves úton szintén nem virított valami nagyot, így tessék óvatosabban csapatni vele.

Firestone Winterhawk 3

Némileg jobban szerepelt a Firestone Winterhawk 3, mint kisméretű tesója, igazán nincs vele nagy gond egyik teszteredménye szerint sem, bár a havas és jeges úton a gyengébbek közé került. Kéretik ennek megfelelően bánni vele hóviharban.

Fulda Kristall Control HP

Szintén a középmezőnyben figyel a Fulda Kristall Control HP téligumi is, amire ugyancsak igaz, hogy hóban és jeges úton csak megfelelő minősítést kapott. Emellett a gyengéihez tartozik a magasabb zajszint, kopásállósága viszont jó.

Barum Polaris 3

A Barum Polaris 3 itt is megfelelő értékelést kapott, csakúgy, mint a kisebb méretben. Ami érdekes, hogy ott a gumi erőssége volt a kifejezetten jó teljesítmény száraz úton, itt viszont ebben a leggyengébb. Ha tudta volna száraz úton hozni, amit a kisebb testvére, akkor a mezőny élcsoportjához tartozott volna, Így viszont ez húzza le a középmezőnybe. Havas úton kifejezetten jól teljesített, és zajszintje is majdnem a legjobb az egész mezőnyben.

BF Goodrich g-Force Winter

Pontszámban ugyanott vagyunk még, mivel a középmezőny jól betömörült. A BF Goodrich g-Force Winter erőssége a jó kopásállóság, és fogyasztási tényező. Gyengéje, hogy meglehetősen zajos, valamint havas és nedves úton sem mutatott sokat.

Michelin Alpin 5

Amig kis méretben a Michelin Alpin 4 holtversenyben első lett kis méretben, addig a Michelin Alpin 5-nek nem sikerült hasonlóan jó eredményt elérnie a nagyobb méretben. Gyengéje neki is a száraz úton mutatott teljesítménye volt, de meglehetően zajosnak is bizonyult, valamint a fogyasztási tényezője alapján sem érdemelt dicséretet.

Sava Eskimo HP

A Sava Eskimo HP ugyanazt az eredményt érte el mint az előző négy abroncs. Gyengéje a zajosabb futás, és jeges úton sem mutatott sokat, kopásállósága viszont a jobbak közé tartozott.

Semperit Speed-Grip 2

A középmezőny hatos holtversenyének utolsó tagja a Semperit Speed-Grip 2 téligumi abroncsa. A Semperit Speed-Grip 2 erőssége a havas úton mutatott eredménye, de jeges és nedves úton is az erősebbek közé tartozott.  Gyengéje neki is a száraz út csakúgy, mint a középmezőny legnagyobb részének.

Kumho Wintercraft WP51

Ali maradt le az előzőktől a Kumho Wintercraft WP51 téligumi, de ő már inkább a mezőny végéhez tartozik, legalábbis e teszt alapján. A Kumho Wintercraft WP51 gyengéje szintén a száraz út, ahol az egyik leggyengébb eredményt érte el.

Viking SnowTech II

A Kumhoval megegyező eredményt ért el a Viking SnowTech II, amely havas és jeges úton a legjobbakhoz mérhető eredményt ért el, sajnos száraz úton a teljes mezőnyben ő teljesített a legrosszabbul. Ennek köszönheti gyengécske eredményét, és a magas zajszintnek.

Kleber Krisalp HP 2

A Kleber Krisalp HP 2 száraz úton hozta a mezőny átlagot, viszont nedves, havas és jeges úton tessék óvatosan bánni vele, mert elég rosszul teljesített. Sajnos emellett még azt is el kell mondanunk, hogy a mezőny legzajosabb tagjának is megválasztották a mérések alapján.

Toyo Snowprox S953

Utolsó előtti, de még megfelelő értékelést kapott a Toyo Snowprox S953 téligumi, amivel a jeges és havas úton érdemes óvatosabban bánni, ha haza is akarunk érni a családhoz. Dicséretet csak a jó fogyasztási tényezője miatt érdemel.

Avon Ice Touring ST

Az utolsó helyet, és a nem ajánlott minősítést érdemelte ki az Avon Ice Touring ST. A neve ellenére a gumi egyetlen erőssége, hogy száraz úton a kiválóan teljesített, ugyanannyi pontot elérve, mint a tesztgyőztes WinterContact TS 850, ellenben nedves, havas, és jeges úton katasztrofális eredményeket ért el, ráadásul zajos, és a fogyasztási tényezője is elég gyenge.

Konkluzió

Természetesen a mezőny legjobbjait tudjuk őszintét ajánlani, de ha figyelembe vesszük a felhasználási és éghajlati jellegzetességeket, akkor a legtöbb autós számára a középmezőny aljáig jól használható téli gumikat találunk. Azt érdemes figyelembe venni, hogy tél ide vagy oda, sokszor száraz úton kell télen is közlekednünk, és bizony sok abroncs vérzett el a száraz úton való tesztelés során.

WR 2014 05 600x400 218499

Az újabb tél még csak közeleg, az újabb téli gumi teszt viszont már el is készült a német ADAC tesztpályáján. Az előrelátó autós amúgy sem vár az utolsó pillanatig, sem a vásárlással, sem a téli gumi felszerelésével. Kevés idegesítőbb dolog van, mint a sürgős utazás előtt szembesülni vele, hogy a következő két hétre már nincs hely a gumis műhelyben. Jobban tesszük, ha időben foglalunk helyet, és választunk szabad időpontot a szerelésre.

Ezúttal csupán két méretben csaptak össze a kiválasztott szerencsés téli gumiabroncsok. Hogy ki mennyire szerencsés, a tesztelés végére kiderült, és születtek meglepetések is jócskán. Idén egy kisautókra szánt (165/70R14 T) és egy középkategóriás (205/55 R16 H) abroncs méretet választottak a vizsgálódás célpontjául.

ADAC téli gumi teszt 2015

Téli gumi teszt 2015 – 165/70 R14 T

A kisebb, kompakt méretben 16 téli gumi birkózott egymással, a legócskább, akarom mondani legolcsóbb kínai gumiktól elkezdve a legnagyobb prémium márkákig minden kategória képviseltette magát.

Meglehetősen szigorúan pontoztak idén a bírák, hiszen összesen három típus érdemelte ki a jó minősítést, azon viszont ne lepődjünk meg, hogy három meg is bukott.

A képzeletbeli dobogó tetején három prémium márka trónol, a Goodyear Ultragrip 9-ese, a Michelin Alpin 4, és hajszálnyival lemaradva a Dunlop Winter Response 2. Utánuk kisebb távolságra, de azért érezhetően lemaradva némi meglepetésre a Fulda Kristall Montero 3, a Bridgestone Blizzak LM 001, a Continental WinterContact TS 850, valamint a Falken Eurowinter HS449.

Csak a középmezőnybe fért be az Uniroyal MS plus 77, a Pirelli Winter Snowcontrol S3, a Semperit Master-Grip 2, és a Barum Polaris 3.

Épp, hogy megfelelőnek minősítették a Firestone Winterhawk 3 téli gumit, a nála alig gyengébben muzsikáló Matador pedig már meg kellett elégedjen az elégséges plecsnivel.

A lista alján három, klasszikus noname márka üldögél, akik talán megérdemelnék, hogy kiessenek alsóbb osztályba, és ha lehet, akkor a játékautók számára készítsenek néhány évig téli gumit. Ott kevesebb kárt okoznának. Ezek név szerint az Aeolus Snowace AW02, a Linglong Green-Max Winter HP és a Mentor M200 2.

teligumi teszt 2105 16570r14t

Részletesebben:

Goodyear UltraGrip 9

A kompakt kategória győztese, holtversenyben a Michelin Alpin 4 abronccsal. Kiemelkedő teljesítményt nyújtott a legfontosabb, és a pontozásban legnagyobb hangsúlyt kapott kategóriában (30%), vagyis nedves úton. Gyenge pontja nem igazán volt, kopásállóság tekintetében, és száraz úton a középmezőnyben helyezkedik el, zajszintje az egyik legalacsonyabb a mezőnyben, nála csak a Semperit Master-Grip 2 halkabb egy picit.

Michelin Alpin A4

Holtversenyben az első helyet foglalja el a Goodyear abroncsa mellett. Száraz úton a legjobb pontszámot kapta, és kopásállósága is kiváló. Nedves úton nem mutatott kiemelkedőt, összességében kiegyensúlyozott teljesíményt nyújtott. Ha a fogyasztási tényezőn kicsit sikerült volna még javítani, akkor Goodyeart be is előzhette volna, és egyedül ülhetett volna a dobogó legfelső fokára.

Dunlop Winter Response 2

Harmadik helyezett a Dunlop Winter Response 2, ami igazán jó abroncs, és csak egy tizeddel maradt el az elsőktől. Ez nagyjából a kopásállóságon múlott, hiszen elég lett volna hozni az átlagot, és lazán veri a mezőnyt, sajnos ez nem sikerült, és kopásállóságban a mezőny végén kullog.

Fulda Kristall Montero 3

Alig csúszott le a dobogóról, de már csak megfelelő jelölést kapott a Fulda Kristall Montero 3. Azért ez ne tévesszen meg senkit, hiszen egy teljesen jó eredmény, főleg ha megnézzük a kapott pontszámokat, amelyek alapján egyértelmű, hogy igazán nincs gyenge pontja a Fulda Kristall Montero 3-nak. Kopásállósága átlagos, havas úton a legjobb a pontszáma holtversenyben, jeges és száraz úton is a jobbak között van, a többi értéke pedig legrosszabb esetben is átlagos.

Bridgestone Blizzak LM 001

A Bridgestone Blizzak LM 001 alig egy tized ponttal maradt le a Fulda arboncsától, hármas holtversenybe kerülve ezzel. Legnagyobb erőssége a száraz és a havas út, amiben kicsit gyengébb volt, az a zajszint, de rá is érvényes, hogy mindenből hozza az elvárhatót, ami ahhoz kell, hogy nyugodtan megvásárolhassa az ember.

Continental WinterContact TS 850

Ugyanannyi pontot kapott a Continental WinterContact TS 850 is, ami még kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott a téli gumi teszt során, nem volt igazán gyengéje, erőssége pedig a nedves, a havas és a száraz út.

Falken Eurowinter HS449

A Falken Eurowinter HS449 a hármas holtverseny harmadik résztvevője, de rá már nem mondhatjuk el, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, hiszen kopásállósága a legrosszabbak között van, és havas úton sem igazán virított nagyot. Érdekes, hogy jeges úton holtversenyben első, és száraz úton kifejezetten jó volt.

ADAC téli gumi teszt 2015

Uniroyal MS plus 77

Kicsit rosszabb eredményt ért el az esőgumi specialistának tartott gyártó abroncsa az Uniroyal MS plus 77. Az Uniroyal MS plus 77 gyengéje a jeges út, de a fogyasztási tényezője alapján is elég hátra került, és száraz úton sem tudott még a középmezőnybe jutni. Havas úton jól teljesített az Uniroyal téli gumija.

Pirelli Winter Snowcontrol S3

Némi meglepetésre kissé hátra került a Pirelli Winter Snowcontrol S3, amit leginkább a mezőny egyik legrosszabb kopásállóságának és fogyasztási tényezőjének köszönhet. És ha ez nem lenne elég, akkor a táblázatra pillantva kiderül, hogy átlag alatt teljesített száraz és havas úton is, erőssége viszont a jeges út, amiben a legnagyobb pontszámot érte el.

Semperit Master-Grip 2

A Pirelli abroncsával megegyező pontszámot kapott a Semperit Master-Grip 2. Erőssége a csendes futás, gyengéje a jeges út, és az alacsony kopásállóság. A többi értéke átlagosnak mondható, bár a fogyasztási érték is viszonylag gyengécske.

Barum Polaris 3

Az alacsonyabb árfekvése miatt, egyik legnépszerűbb abroncs hazánkban a Barum Polaris 3, nézzük, hogy teljesített. Ha csupán a helyezését nézzük, akkor eléggé hátra került, viszont ha az értékeit kategóriánként is vizsgáljuk, akkor csak a fogyasztási tényezője, ami kifejezetten gyenge, a többi értéke inkább átlagos, a nálunk leginkább jellemző száraz úton pedig kifejezetten jól teljesített.

Firestone Winterhawk 3

Nagy meglepetésre elég gyengén szerepelt ebben a méretben a Firestone Winterhawk 3 téli gumiabroncs. Gyengéje a nedves, és a jeges út, ami téli gumiként elég komoly hiba, száraz úton viszont jól teljesített, és a kopásállósága az egész mezőnyben a legjobbak közé tartozik.

Matador MP54 Sibir Snow

Egy tized ponttal kapott kevesebb összesített értékelést a Matador MP54 Sibir Snow, mégis már csak elégséges osztályzatot kapott az ADAC-tól. Száraz és jeges úton átlagos teljesítményt hozott, zajszintje és kopásállósága szintén átlagosnak mondható. Nedves és havas úton elég halovány pontszám jött össze, a kifejezett gyengéje pedig a magas fogyasztási tényező.

Aeolus Snowace AW02

A „bukottak” első képviselője az Aeolus Snowace AW02, ami a legalacsonyabb pontszámot kapta a teszt során, csak úgy, mint az őt követő két versenyző. Az Aeolus Snowace AW02 legnagyobb gyengesége a nedves út, amelyen szinte használhatatlan, de szárazon sem sokkal jobb. Emellett a zajszintje rossz, és jeges útra se menjenek vele!

Linglong Green-Max Winter HP

A futottak még kategória másik képviselője a Linglong Green-Max Winter HP, amiről csak annyi jót tudunk elmondani, hogy alacsony fogyasztási tényezővel rendelkezik, és havas úton elfogadható a teljesítménye. Minden másban szörnyű, főleg a száraz, és a nedves úton. Ez azért elég jól beárazza a terméket.

Mentor M200 2

A legutolsó helyen szerepel a hármas holtverseny harmadik részvevőjeként a Mentor M200 2, aminek csak azért jegyezzék meg a nevét, hogy biztosan el tudják kerülni, és másokat is óvhassanak a megvásárlásától. Egyetlen pozitívuma a jó kopásállóság, de ezzel ki is fújt. A vélhetően kemény anyagnak köszönhetően alig kopik, cserébe minden úton katasztrofálisan viselkedik. A mezőny legrosszabb értékeit kapta nedves, havas, jeges úton, emellett a legzajosabb abroncs címet is kiérdemelte.

Konklúzió

A dobogós abroncsokat nyugodtan vegye, de akkor sem fog mellé nyúlni, ha a listán lejjebb nézelődik. A határt valahol a Barum alatt kell meghúzni, az alatt már csak átgondolva szabad dönteni.

A noname ismeretlen márkákat továbbra is kerüljék el, akkor is, ha valamelyik prémium gyártó sokad márkája. Sajnos az ár a minőség között általában továbbra is komoly összefüggés fedezhető fel.

Hamarosan folytatjuk a 2015-ös ADAC téli gumi teszt eredményeinek elemzését, a nagyobb méretű abroncsokkal.

ADAC téli gumi teszt 2015

adac 2012 kozepHetek kérdése, és véget ér a nyári meleg, és lassan megérkezik az őszi idő. A korán ébredő autótulajdonosok egy része ilyenkor már elkezdi nyomozni, hogy milyen téligumit vegyen az autójára. Bár a téli gumi készleteket a kereskedők még nem is tölthették fel, hiszen a gyártók ugyan az idei évre szánt mennyiség nagy részét legyártották, de le még nem szállították. A kérdés akkor is ott motoszkál a vásárlókban, hogy idén milyen gumit vegyek az autóra, mi éri meg igazán?
Az idei télre ugyan még az ADAC sem készítette el a szokásos átfogó téli gumi tesztjét, a tavalyi és korábbi évek tapasztalataira alapozva, azért az ember nagyjából tudja, hogy milyen gyártók, milyen kategóriájú abroncsaihoz kell nyúlnia azoknak, akik minőségi gumiabroncsot szeretnének az autójukon látni. A tavalyi ADAC téli gumi tesztről itt olvashat részletesen, ahol lefordítottuk és kielemeztük önöknek az eredményeket.


Alapvetően elmondható, hogy a nevesebb, prémium, vagy középkategóriás gyártók abroncsai lehetnek azok idén is, amelyek biztos minőséget, jó futásteljesítményt, és kellemes vezetési élményt biztosítanak. A tavalyi és korábbi évek tapasztalatai alapján, többek között jó választás lehet a Michelin gyár Alpin sorozata, a Continental ContiWinterContact családja, a Pirelli Snowcontrol abroncsai, és a Dunlop Wintersport típusa is a prémium márkákra vágyók számára, de a Goodyear UltraGrip abroncsairól se feledkezzünk meg.
Közép kategóriában évről-évre kiemelkedő eredményeket ér el a Nokian, az olcsóbb abroncsok között pedig kiemelkedik a Barum Polaris családja, a Sava Eskimo, de ne felejtkezzünk el az egyre jobb Hankook abroncsokról sem.
Aki biztosra akar menni, annak még várni kell, amíg az ADAC teszterei idén elvégzik szokásos téli gumi tesztjüket, de aki elmúlt évek tapasztalataira hagyatkozik, az sem fog csalódni az általunk javasolt abroncsok tekintetében, hiszen ami tavaly kiváló volt, az idén sem lesz kevésbé jó.

sportac5

 

Kiváló eredményeket ért el a 2013-as nyárigumi tesztek során a Vredestein Sportrac 5 típusú nyári gumi abroncsa. A Vredestein Sportrac 5 több különböző, egymás független szervezet tesztjén is a várakozásnak megfelelően jl teljesített.

 

Az Auto bild nyárigumi tesztén a Vredestein Sportrac 5, 185/60 R15-ös méretben került tesztelésre, ahol a nagyon ajánlott minősítést szerezte meg.

Bővebben: Vredestein Sportrac 5 teszteredmények

michelin_alpin_a4Nemrég készült el az ADAC 2012-es téli gumi tesztje, amelyről mi is beszámoltunk. A teszt legnagyobb nyertese egyértelműen a Michelin Alpin A4 gumiabroncs, ami minkét kategóriában az eső kettőben végzett, ahol indult.  A kisebb, 165/70 R 14 T méretben teszt győztes lett a Michelin Alpin A4, a nagyobb, középkategóriás autók méretében ( 205/55 R16 H) pedig második lett.

Bővebben: Michelin Alpin A4 avagy a téli utak királya

adac_teli_gumi_teszt_2012aAz ADAC 2012-ben is elvégezte a szokásos téli gumi tesztjét, amelyről elsők közt számol be a Taylorgumi.hu. Az ADAC 2012-es téli gumiabroncs teszten ezúttal három méretben mérkőztek meg egymással a téli gumik. A kompakt méretet idén a 165/70 R14 T jelentette, ami a kisautók jellemző téli gumiabroncsa. Középkategóriában a 205/55 R16 H gumiabroncsok képviseltették magukat, ami a középkategóriás személyautók egy tipikus téli gumija. A legnagyobb méretben pedig a 215/65 R16 T méretű téli gumiabroncsok kerültek nagyító alá, amely jellemzően SUV méret.

 

Bővebben: ADAC Téli gumi teszt 2012

Téli gumi teszt

Idén is sor került Európa legnagyobb autóklubja, az ADAC téli gumi tesztjére, melyben rendhagyó módon a 175/65R14 és a 195/65R15-ös méretű téli gumiabroncsok mellett ezúttal a négyévszakos abroncsok is megmérettettek.  

Négyévszakos teszt - 175/65R14

Nem véletlen, hogy a négyévszakos gumik közül a 175/65R14-es méretű abroncsokat vizsgálták, hiszen ez a leggyakoribb gumiméret a kisautók számára, melyre leginkább jellemző ez a fajta abroncs.

Aki a négyévszakos abroncsoktól csodát várt, vagy egyszerűen mindent elhitt, amit a prospektusokban olvasott a négyévszakos abroncsok képességeiről, azokat ki kell ábrándítanunk, hiszen a valóság, illetve a tesztek mást mutatnak. A négyévszakos gumiabroncsok közül mindössze a Goodyear Vector 4Seasons végzett kielégítő eredménnyel, a többi induló nála rosszabb eredményeket produkált.

Bővebben: Téligumi teszt 2011 - ADAC

A Point S abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti. Mert ez a garancia esetleges, javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.

point s katyugarancia logo

A vásárlókat megilleti a gyártási hibákból következő, kötelező kártérítés, amely jogszabály szerint a vásárlástól számított 6 hónapon belül érvényesíthető, és külön megadott a lap alján felsorolt, Point S tagszervizben forgalmazott gumiabroncsra érvényes.

Ezen túlmenően a Point S Magyarország Kft. biztosítja a vásárlóinknak a KÁTYÚGARANCIÁT a hálózatban értékesített egyes téligumi és nyári gumi esetén személy és 4x4 abroncsra, ami nem a gyártási hibákból eredő károkra is érvényes. Olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.

 

EZEK LEHETNEK:

  • Rongálás*
  • Szeg beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések
  • Egyéb defektek
  • Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések
  • Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások

* Harmadik fél által okozott szándékos rongálás esetén kérjük a rendőrségi jegyzőkönyv másolatának bemutatását!

Kivételek a garancia alól: ha javítható az abroncs, elvesztés, lopás és mindenfajta kopás.

A gumiabroncsot a Point S tagszervizben szakszerűen megjavítjuk az Ön költségére, vagy kicseréljük térítésmentesen, az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével. Ha az abroncs cserére szorul, a garancia a kerékszerelési munkadíjat nem tartalmazza!

Ez a garancia Magyarország területén érvényes és- egészen kényelmesen minden, Magyarország szerte több mint 70 Point S kereskedőjénél igénybe vehető. Függetlenül attól, hogy melyik Point S kereskedőjénél vásárolta abroncsát. A Point S abroncsgaranciája kiegészíti a szokásos gyártói garanciát, amely kizárólag az abroncsok gyártáshiba-mentességre vonatkozik. A garancia az abroncs vásárlása napján lép életbe és pontosan 12 hónap múlva jár le. A pláne benne: Ez biztos szolgáltatás és Önnek egy fillérjébe sem kerül! Az Ön számlája a vásárlás dátumával, egységárral és Kátyúgarancia weboldalon történt regisztrációt követően letölthető garanciajeggyel, automatikusan bizonyítékul szolgál garancia esetéhez. Ön a garantált pótlást 12 hónapig kapja egy a garancia feltételnek is megfelelő kár esetében. A garanciaösszeget nem készpénzben fizetjük ki, hanem térítésmentesen kicseréljük azt, egy ugyanolyan abroncsra, ami részt vesz a kátyúgarancia szolgáltatásban. A szerelési költséget nem tartalmazza a garancia. A jóváírás nagysága a maradék mintázati mélységtől függ.

A kátyúgarancia időtartama a gumiabroncs egy éven keresztül, illetve nyárigumi esetén legfeljebb a 3 mm profilmélység eléréséig, téli gumiabroncs esetén 4 mm profilmélységig érvényes.

 

MI AZ ÜGYFÉL TENNIVALÓJA?

  • 1Vásároljon egy garnitúra (4 db) téli gumit, vagy nyári gumiabroncsot!
  • 2Őrizze meg az abroncsa számláját!
  • 3Regisztrálja be a vásárlását: http://www.katyugarancia.hu/regisztracio oldalon
  • 4Biztonsága érdekében ellenőriztesse gumiabroncsai állapotát a felszerelés után először 5 000 km, majd minden 5 000 km megtétele után, de legalább évente
  • 5Az ellenőrzések alkalmával mutassa be a számláját, így a felülvizsgálat díjtalan, de az egyes üzemi állapot helyreállításához szükséges beavatkozásokért (pl. centrírozás) fizetni kell!

taylorgumi kirakat

Tisztelt ügyfeleink!

 

Ismét hosszabb nyitva tartással várjuk Tisztelt ügyfeleinket autógumi gumiszerelésre!

November 02. -től hétfőtől - szombatig nyitva: 8-20-ig !

Szerelésre időpontot foglalni  online  a www.szerelesidopont.hu oldalon lehet.

Telefonon a 061/280 65 67 számon.

Taylor Gumi- és Klímaszervíz Kft

1194  Budapest 

Méta u. 13.

Tel: 061-347-0293

Figyelem! Webáruházunk kedvezményes árai, csak online rendelés esetén érvényesek! Sem személyes, sem telefonos megrendelés esetén nem biztosítjuk ezeket az árakat!

 

Autógumi szerviz nyitva tartás:

Gumiszerviz *Gumiszerviz Extra: március15. - május 1. / október 15. - december 1
Hétfő: 8-20 Hétfő: 8-20
Kedd: 8-20 Kedd: 8-20
Szerda: 8-20 Szerda: 8-20
Csütörtök: 8-20 Csütörtök: 8-20
Péntek: 8-20 Péntek: 8-20
Szombat: Zárva Szombat: 8-20
Vasárnap: Zárva Vasárnap: Zárva

 

*Gumiszerviz Extra: Minden kedves ügyfelünket hosszított nyitva tartással várjuk a tavaszi szezonban március 15-től május 1-ig és az őszi szezonban is október 15-től december 1-ig.

Motorgumi szervízünk nyitvatartása:

 

Motorgumiszerviz
Hétfő: 8-20
Kedd: Zárva
Szerda: 8-20
Csütörtök: Zárva
Péntek: 8-20
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva


Autószerviz nyitva tartás:

Az autószervizünkről bővebb információt illetve időpontfoglalást a 0630 957 37 84 telefonszámon kérhet.

Autószerviz
Hétfő: 8-17
Kedd: 8-17
Szerda: 8-17
Csütörtök: 12-20
Péntek: 8-17
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva
 
 
1. oldal / 3