Téli gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-347-0293   

 
Márka:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

Téli gumi - leggyakoribb méretek

Az első felvonásban kiveséztük a kisebb (165/70 R14 T) méretű téligumikat, a folytatásban jöjjenek az egy számmal nagyobb (205/55 R16 H) abroncsok. Kis méretben a Goodyear, a Michelin és a Dunlop téligumijai vitték a prímet, itt viszont más eredmények születtek, ami annak is köszönhető lehet, hogy a Michlelintől az Alpin 4 helyett az Alpin 5 került tesztelésre, Dunlop téligumit pedig nem válogattak be egyáltalán. Csak a Goodyear UltraGrip szerepel ebben a listában, ami a kis kategória egyik győztese volt.

A dobogó legmagasabb fokára a Continental WinterContact TS 850 került, amit a Yokohama W.drive V905 követ, és itt véget is ér az élmezőny, hiszen csak ez a két abroncs kapta meg a jó minősítést,  a többieknek a megfelelő, vagy annál rosszabb jutott.

teligumi teszt 2105 20555r16h

Nézzük kicsit részletesebben:

Continental WinterContact TS 850

Tehát a nyertes a Continental WinterContact TS 850 személyében, nem meglepő módon ismét egy prémium márka téligumija lett. Kis méretben csak a középmezőnyben végzett a WinterContact TS 850 köszönhetően a jeges úton való gyengélkedésének, itt viszont kiemelkedett a mezőnyből, bár a jeges úton továbbra is a középmezőnyben helyezkedik el, összeségében kiemelkedik a többiek közül. Kopásállósága kiváló, és havas, valamint nedves úton is a legjobbak között van. Száraz úton is csak a Yokohama W.drive V905 előzi meg egy kevéssel.

Yokohama W.drive V905

A Yokohama W.drive V905 összpontszámban alig marad el a Continental abroncsától, mégis jóval kevésbé kiegyensúlyozott. Erőssége a száraz úton való futás, gyengéje a havas út, ami nem túl jó jel egy téligumi esetén, emellett elég hangos is.

Goodyear UltraGrip 9

A kis méret győztese, a Goodyear UltraGrip 9 itt csak harmadik lett, és minősítése is csak megfelelő. Szereplése lehetett volna lényegesen jobb is, de valamiért a fejlesztők nem helyeztek elég nagy hangsúlyt a gumiabroncs száraz úton való futására, amely érték kifejezetten átlagosnak mondható, vagy még annak sem.

Nokian WR D3

Negyedik helyre futott be a Nokian WR D3 két tizeddel lemaradva a Goodyear mögött. Havas úton nagyon jól teljesít, és halk a futása, ami kissé ront az összeredményén, az kissé magasabb fogyasztási tényezője.

Bridgestone Blizzak LM 001

A Bridgestone Blizzak LM 001 megfelelő minősítésr kapott kisebb méretben, és itt sem történt mást. Száraz, nedves, és havas úton jónak mondható eredményt produkált, ami kissé lehúzta az a jeges úton való teszten mutatott produkciója.

Falken Eurowinter HS449

A Falken Eurowinter HS449összpontszáma alapján még a mezőny felső részéhez tartozik, azonban néhány téren már észrevehetően rosszabbul teljesített, mint ahogy az elvárható lenne egy téligumitól.  Amiben gyengébb, az kopásállóság, és a fogyasztási tényező, de ezek szerencsére nem folyásolják be a téli úton való biztonságos közlekedést. Havas úton azonban érdemes óvatosabban bánni vele, mert nem tartozik az erősségei közé.

Vredestein Snowtrac 5

Potszámban ugyanannyit kapott a Vredestein Snowtrac 5, ami egyáltalán nem rossz abroncs, csak a kopásállósága lehúzta végeredményt, vagyis annak gyengébb mivolta. Nedves úton szintén nem virított valami nagyot, így tessék óvatosabban csapatni vele.

Firestone Winterhawk 3

Némileg jobban szerepelt a Firestone Winterhawk 3, mint kisméretű tesója, igazán nincs vele nagy gond egyik teszteredménye szerint sem, bár a havas és jeges úton a gyengébbek közé került. Kéretik ennek megfelelően bánni vele hóviharban.

Fulda Kristall Control HP

Szintén a középmezőnyben figyel a Fulda Kristall Control HP téligumi is, amire ugyancsak igaz, hogy hóban és jeges úton csak megfelelő minősítést kapott. Emellett a gyengéihez tartozik a magasabb zajszint, kopásállósága viszont jó.

Barum Polaris 3

A Barum Polaris 3 itt is megfelelő értékelést kapott, csakúgy, mint a kisebb méretben. Ami érdekes, hogy ott a gumi erőssége volt a kifejezetten jó teljesítmény száraz úton, itt viszont ebben a leggyengébb. Ha tudta volna száraz úton hozni, amit a kisebb testvére, akkor a mezőny élcsoportjához tartozott volna, Így viszont ez húzza le a középmezőnybe. Havas úton kifejezetten jól teljesített, és zajszintje is majdnem a legjobb az egész mezőnyben.

BF Goodrich g-Force Winter

Pontszámban ugyanott vagyunk még, mivel a középmezőny jól betömörült. A BF Goodrich g-Force Winter erőssége a jó kopásállóság, és fogyasztási tényező. Gyengéje, hogy meglehetősen zajos, valamint havas és nedves úton sem mutatott sokat.

Michelin Alpin 5

Amig kis méretben a Michelin Alpin 4 holtversenyben első lett kis méretben, addig a Michelin Alpin 5-nek nem sikerült hasonlóan jó eredményt elérnie a nagyobb méretben. Gyengéje neki is a száraz úton mutatott teljesítménye volt, de meglehetően zajosnak is bizonyult, valamint a fogyasztási tényezője alapján sem érdemelt dicséretet.

Sava Eskimo HP

A Sava Eskimo HP ugyanazt az eredményt érte el mint az előző négy abroncs. Gyengéje a zajosabb futás, és jeges úton sem mutatott sokat, kopásállósága viszont a jobbak közé tartozott.

Semperit Speed-Grip 2

A középmezőny hatos holtversenyének utolsó tagja a Semperit Speed-Grip 2 téligumi abroncsa. A Semperit Speed-Grip 2 erőssége a havas úton mutatott eredménye, de jeges és nedves úton is az erősebbek közé tartozott.  Gyengéje neki is a száraz út csakúgy, mint a középmezőny legnagyobb részének.

Kumho Wintercraft WP51

Ali maradt le az előzőktől a Kumho Wintercraft WP51 téligumi, de ő már inkább a mezőny végéhez tartozik, legalábbis e teszt alapján. A Kumho Wintercraft WP51 gyengéje szintén a száraz út, ahol az egyik leggyengébb eredményt érte el.

Viking SnowTech II

A Kumhoval megegyező eredményt ért el a Viking SnowTech II, amely havas és jeges úton a legjobbakhoz mérhető eredményt ért el, sajnos száraz úton a teljes mezőnyben ő teljesített a legrosszabbul. Ennek köszönheti gyengécske eredményét, és a magas zajszintnek.

Kleber Krisalp HP 2

A Kleber Krisalp HP 2 száraz úton hozta a mezőny átlagot, viszont nedves, havas és jeges úton tessék óvatosan bánni vele, mert elég rosszul teljesített. Sajnos emellett még azt is el kell mondanunk, hogy a mezőny legzajosabb tagjának is megválasztották a mérések alapján.

Toyo Snowprox S953

Utolsó előtti, de még megfelelő értékelést kapott a Toyo Snowprox S953 téligumi, amivel a jeges és havas úton érdemes óvatosabban bánni, ha haza is akarunk érni a családhoz. Dicséretet csak a jó fogyasztási tényezője miatt érdemel.

Avon Ice Touring ST

Az utolsó helyet, és a nem ajánlott minősítést érdemelte ki az Avon Ice Touring ST. A neve ellenére a gumi egyetlen erőssége, hogy száraz úton a kiválóan teljesített, ugyanannyi pontot elérve, mint a tesztgyőztes WinterContact TS 850, ellenben nedves, havas, és jeges úton katasztrofális eredményeket ért el, ráadásul zajos, és a fogyasztási tényezője is elég gyenge.

Konkluzió

Természetesen a mezőny legjobbjait tudjuk őszintét ajánlani, de ha figyelembe vesszük a felhasználási és éghajlati jellegzetességeket, akkor a legtöbb autós számára a középmezőny aljáig jól használható téli gumikat találunk. Azt érdemes figyelembe venni, hogy tél ide vagy oda, sokszor száraz úton kell télen is közlekednünk, és bizony sok abroncs vérzett el a száraz úton való tesztelés során.

WR 2014 05 600x400 218499