Scorpion Verde, a környezettudatos technológia. A
Scorpion
Verde azt a környezettudatos tapasztalatot alkalmazza, melyet a
Cinturato P7, valamint a nagyteljesítményû PZero termékcsalád
fejlesztése során nyertek a Pirelli mérnökei. Az új SUV abroncsok
emellett a legmodernebb mûszaki szaktudást és innovációs megoldásokat is
hasznosítják mind az anyagok, mind a konstrukció tekintetében.
A
Scorpion Verde-t azzal a kettõs céllal tervezték, hogy csökkentse a
fogyasztást valamennyi SUV és Crossover modell esetében - melyeknek
egyre nõ a piaca és a jövõben minden jel szerint tovább növekszik -,
illetve hogy biztosítsa e jármûvek vezetõinek kényelmét és biztonságát,
mivel ezek a jármûvek mutatják a legkörnyezetbarátabb jellemzõket (l. az
„Adatokat").
A Scorpion Verde mindenekelõtt olyan új anyagokból
és új konstrukcióval készült, amely állandó teljesítményt garantál az
abroncs egész hasznos élettartama során a mérgezõgáz-kibocsátás, a
zajcsökkentés, a gazdaságosság, a rövidebb féktávolság és a kényelem
terén.
Megtakarítás és tartósság. A
Scorpion Verde olyan
környezetbarát abroncs, mely kizárólag aromás olajoktól mentes anyagok
felhasználásával készül. Kategóriája legjobbjai közé tartozik az
üzemanyag-felhasználás csökkenésében - akár 3.9% városi vezetésnél és
3.4% vegyes úton (városban és autóúton) -, és egy decibellel csökkenti a
zajkibocsátást, ami 30 százalékos zajcsökkenésnek felel meg (mintha egy
háromsávos autópályából elvennénk egy teljes sávot). Emellett a
Scorpion Verde-t úgy tervezték, hogy egyenletesen kopjon, és egyenletes
teljesítményével fokozza az abroncs tartósságát. Az új Pirelli abroncs
környezetbarát jellemzõit a következõ tényezõk biztosítják: a
legkorszerûbb anyagok használata, az optimalizált tervezési folyamat,
valamint az energiaveszteség csökkentése. Ezek összességében 20
százalékkal csökkentik a gördülési ellenállást, ami viszont csökkenti a
fogyasztást és a mérgezõgáz-kibocsátást. Ráadásul a Scorpion Verde
könnyebb és 10 százalékkal kevesebb nyersanyag felhasználásával
tervezték, ezért kisebb a környezetre gyakorolt káros hatása is.
Kényelem és biztonság minden úttípuson. Akárcsak a Cinturato
termékcsalád esetében, a környezettudatosság a Scorpion modelleknél sem
megy a teljesítmény rovására, különösen nem a biztonság és a kényelem
vonatkozásában. A Scorpion Verde esetében a környezetbarát tulajdonságok
valójában jobb fékezési jellemzõkkel, nedves útfelületen nagyobb
tapadással és jobb irányíthatósággal párosulnak. Ezek az eredmények
olyan tényezõknek köszönhetõk, mint a gumikeverékben felhasznált,
legújabb technológiákkal készült új anyagok; a nanorészecskék, vagyis
olyan modern polimerek, melyek alkalmazkodnak a legkülönfélébb
útviszonyokhoz; és a hibrid kompozit szálak, melyek különbözõ anyagokból
állnak és változatos jellemzõkkel bírnak.
A Scorpion Verde-t
kifejezetten arra fejlesztették, hogy e három tényezõ révén fokozott
biztonságot nyújtson a nedves útfelületen: a négy mély, hosszanti
mintaárokból álló mintázat fokozott vízlepergetést biztosít, az
innovációs gumikeverék nagyobb tapadást ad a nedves útfelületen, a
megerõsített vállszerkezet pedig optimalizálja a keresztirányú tapadást
minden útviszony között.
Zöld teljesítmény. A Scorpion
Verde megszilárdítja a Pirelli „Zöld teljesítményét", a Pirelli
abroncslaboratóriumaiban kifejlesztett technológiát, melynek
középpontjában a környezetvédelem és a biztonság áll, más szóval a
fenntartható mobilitás. A Scorpion Verde és a Cinturato termékcsalád
kifejlesztése mellett a cégcsoport kutatás és fejlesztés területén tett
erõfeszítései a „Zöld teljesítmény"-re irányulnak. Ennek szellemében az
elkövetkezõ hónapokban egy sor olyan tulajdonság kerül majd bevezetésre,
mely vízválasztót jelent majd az egész iparágban, mint például az
ötvenes évek radiál Cinturatója vagy a hetvenes évek alacsonyabb váll
magassága. E fejlesztések egy olyan globális, integrált környezetvédelmi
politika részét képezik, mely a fokozottan zöld abroncsoktól az új,
nem-petróleum alapú anyagok használatáig terjed, az autógyártásban
alkalmazott integrált megoldásoktól a fokozottan környezetbarát gyártási
folyamatokig, egy olyan folyamatban, ahol az abroncsgyártási
megoldásoktól a késztermékig az egész láncra alkalmazzák az ökológiát.
A Pirelli elkötelezettségének gyökerei az újítás szenvedélyére nyúlnak
vissza, mely több mint százharminc éve a cégcsoport filozófiája. Ez idõ
alatt az elkötelezettség a gyártás és a K+F számára is iránymutató elvvé
vált, melyek öt kiváló, az egész világot behálózó központja
(Olaszország, Németország, Brazília, az Amerikai Egyesült Államok és
Nagy-Britannia) mintegy ezer szakembert foglalkoztat, és melyek éves
költsége a legmagasabb az abroncsszektorban (az értékesítés arányában).
A Scorpion Verde az elsõ, SUV és Crossover modellekhez fejlesztett
környezetbarát abroncs, melynek révén ismét elõtérbe kerül a Pirelli egy
olyan abronccsal, mely tökéletesen ötvözi a Cinturato és a Pzero
tulajdonságait és egy új (eddig ismeretlen) kihívás elé állítja az
autógyártókat: nagyteljesítményû, öko-kompatibilis abroncs, mely nem
mond le sem az irányíthatóságról, sem a biztonságról, miközben csökkenti
a fogyasztást és a mérgezõgáz-kibocsátást.
A SCORPION VERDE ÉS LEGFONTOSABB ADATAI
Scorpion
Verde, ökológia és teljesítmény számokban kifejezve
-20% gördülési ellenállás
a következõ
megtakarításokat jelenti:
·
3,9% üzemanyag-fogyasztás és
mérgezõgáz-kibocsátás városi vezetésnél
·
3,4%
üzemanyag-fogyasztás és mérgezõgáz-kibocsátás városi vezetésnél és
autóúton
·
2.5% üzemanyag-fogyasztás és
mérgezõgáz-kibocsátás autóúton
-10% teljes súly:
-10%
nyersanyag felhasználás
A gumikeverék milliónyi
nanorészecskéje jobb minõséget biztosít:
· kisebb
gördülési ellenállás
· fokozottan alkalmazkodó
gumikeverék, mely jobb irányíthatóságot és változatosságot biztosít
A polimerszerkezet milliárdnyi aktív funkcionális csoportja a
következõket biztosítja:
·
41 liter vizet kiszorít
a mintázatból másodpercenként 90 km/h-nál jobb fékezési és tapadási
tulajdonságok mellett nedves útviszonyok között
·
0% Aromás
olaj a gumikeverékben (petróleumból nyert anyagok, melyeket az
egészségre veszélyesnek tartanak)
·
-1 decibel,
ami
-30% zajcsökkenést jelent (mintha egy háromsávos autópályából
elvennének egy sávot)
A piac és a fogyasztók:
környezettudatos SUV-vezetõk
·
65%-a az
európaiaknak úgy véli, hogy rossz állapotban van környeztünk
·
47% úgy véli, hogy a környezetvédelemnél jobb a
környezetfejlesztés
·
75% úgy véli, hogy fontos
vagy nagyon fontos megismerni egy termék környezetre gyakorolt hatását
·
66% úgy véli, hogy fontos vagy nagyon fontos a „zöld"
termékek gyártása
·
50% vásárol „zöld" termékeket
·
19% nem vásárol „zöld" termékeket
·
30%-a
környezetbarát a jelenlegi termékeknek
·
70%-a az
európai SUV-tulajdonosoknak hajlandó többet fizetni a
„zöldebb"
gépkocsiért
·
20% úgy véli, hogy az
üzemanyag-fogyasztás
gondot okoz a SUV modelleknél
·
10% úgy véli,
hogy a magas
zajkibocsátás gondot okoz a SUV modelleknél
·
60% soha nem tér le a betonútról
·
28%
csak egyszer egy évben tér le
·
2008-ban 1.2
millió SUV gépjármûvet állítottak forgalomba Európában, ami a
teljes piac
8.4%-a (
14.8 millió autó és kisteherautó)
· 2009-ben
1.1 milliót,
ami a teljes piac
8.2%-a
· 2010-ben
1.1 milliót fognak, ami a teljes piac
8.8%-a
· 2013-ban
1.4 milliót fognak, ami a teljes piac
9.8%-a