Nem könnyû kiigazodni a Pirelli ultra nagy teljesítményû (UHP)
abroncscsaládjában, különösen most, hogy a legújabb gumi a családnevet
kapta vezetéknévül. A lényeg: P Zero 1987-ben készült elsõ alkalommal,
speciálisan az akkor debütáló F40-es Ferrarihoz. Akkor ez volt az elsõ
abroncs, ami F1-es technológiát használt és megfelelt a különleges
sportkocsi elvárásainak. Az évek folyamán a P Zero teljes családdá
nõtte ki magát - itt a legerõsebb és legdrágább autók tulajdonosai
kedvükre válogathatnak a P Zero System, a P Zero Nero, a P Zero Rosso,
a P Corsa System és immáron a P Zero közül - annak függvényében, hogy
mennyit szeretnének közúton és mennyit versenypályán autózni.
A P Zero tökéletesen alkalmas mindkettõre, legalábbis a sajtóanyag szerint. Íme:
P Zero - egyedülálló technikai megoldások
A P Zero esetében a Pirelli forradalmian új összetételt és felépítést
alkalmaz, köszönhetõen a cég elõremutató fejlesztéseinek, így az
abroncs teljes élettartama alatt garantált a kiemelkedõen sportos
teljesítmény, a kényelem és a biztonság. A P Zero abroncs a P Zero
család legújabb tagja - ez a sorozat a márka nemes versenysport
hagyományaira, illetve az ott elvárt és mesterfokon elvégzett
fejlesztéseken alapszik. Mindennek gyümölcseként a P Zero egyedülálló
teljesítményre képes a sportos viselkedés és precíz irányíthatóság
tekintetében, illetve a kényelem és biztonság terén egyaránt - mindezt
szerteágazó fejlesztések biztosítják, felépítés és gumikeverék
szempontjából egyaránt, miközben a forradalmi megoldásokat mi sem jelzi
jobban, hogy az új abroncs létrehozása során a Pirelli öt új megoldást
szabadalmaztatott.
A 24 hónap
alatt, különleges figyelemmel kifejlesztett P Zero így a modern kor
legerõsebb és legújabb technikai megoldásokat felvonultató sportkocsik
tökéletes társává vált. Mindemellett az új abroncs élettartama is
növekedett (egészen pontosan 25 százalékkal a P Zero Rossóhoz képet,
ami már eddig is öt százalékkal múlta felül az õt követõ legjobb
versenytársat) - mindez nem pusztán a hosszabb élettartamban mutatkozik
meg, hanem az abroncs élettartama során mutatkozó kiegyensúlyozott
teljesítményleadásban is.
Az alábbi
öt új Pirelli szabadalom garantálja a P Zero kiemelkedõ képességeit
száraz és vizes felületeken, valamint az optimális teljesítményt a
teljes élettartam alatt:
• Hy.Co
(Hybrid Cord). A rendszer nylon, illetve különleges szövet keverékébõl
áll a karkaszban. A Hy.Co segítségével jobban kezelhetõ az abroncsnál
nagy sebességnél jelentkezõ deformáció, jelentõsen csökkentve az
ilyenkor fellépõ kezelési nehézségeket.
• Nano.Co
(Nanobase Compound). A futófelületben és a gumi felnihez csatlakozó
pereménél használt speciális nano-összetevõk használata garantálja a
termoplasztikus stabilitást és megakadályozza a karkasz extrém
helyzetekbõl adódó roncsolódását. Ez a fejlesztés teszi lehetõvé, hogy
az abroncs egyszerre lehessen kényelmes és szélsõségesen sportos.
• DA.Co
(Dynamic Asymmetric Contour). A különleges és aszimmetrikus futófelület
minimálisra csökkenti a dinamikai deformációkat. A DA.Co emellett
felelõs a kerék és az aszfalt közötti kapcsolat területének
állandóságáért is, függetlenül a sebességtõl.
• PAS.Co
(Permanent Aspect Sidewall Compound). Különleges oldalfal összetétel,
ami képes jelentõsen késleltetni a felület elöregedését, jelentõsen
tovább megõrizve az oldalfal erdeti jellemzõit.
• S-treme
Tread Design. Különleges futófelület kialakítás, aminek elõnyös
tulajdonságai különösen a vizes felületen való haladás során,
ugyanakkor növeli a zajkomfortot és kivételesen precíz irányíthatóságot
eredményez.
Mindemellett a P Zero olyan gumikeverékbõl áll, ami már az indulást
követõ kilométerek során is optimális teljesítményt nyújt, annak
ellenére, hogy az abroncs ilyenkor még nem éri el az üzemi
hõmérsékletet.
Rekordszámú homologizáció
Az új P Zerót bemutatását követõen máris 15, a világ legfejlettebb és
legnagyobb presztízzsel rendelkezõ modelljére szerelik. Az exkluzív
jármûvek között megtalálható a Ferrari 599 GTB Fiorano, a Lamborghini
Murciélago és Gallardo,az Audi R8 és S8, az Aston Martin DB9, a
Maserati Quattroporte, a Jaguar XK, a Mercedes AMG sorozatának tagjai,
s emellett hamarosan megtalálható lesz a az Alfa Romeo 8C Competizione,
valamint a Porsche és BMW legizgalmasabb jármûvein is.