Téli gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-280 6567

 
Márka:
Év:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

Nyári gumi - toplista

Finnország legnagyobb autós magazinja a Tuulilasi, március 21-i dátummal megjelent számában közli "Abroncs és eaglef1-testwinner_tcm184-19095.jpgFelni" tesztjét, melyet az Eagle F1 Asymmetric nyert meg. Tuulilasi engedélyezte az alábbiakban bemutatásra kerülõ teszteredményeinek közlését, valamint hozzájárult, hogy az eredeti cikk pdf formátumban letölhetõ legyen.

Lehet egy olcsó HP abroncs is jó? Nyári, 225/45 R 17 méretû abroncsok.

Tesztünkben három jól ismert abroncs márkát hasonlítottunk össze. Bridgestone, Goodyear és Nokian. A Goodyear új abroncsa 'Y' sebesség indexû, míg a többiek 'csak' W jelölésûek, így az Eagle Asymmetric lesz a teszt referencia abroncsa, de az eredményeit a többivel együtt közöljük. Mindezeken felül két abroncs: a Barum és a Hankook képviseli a közép árkategóriát, valamint a Kenda és a Nankang az olcsó abroncsokat. 

Finnország legnagyobb autós magazinja a Tuulilasi, március 21-i dátummal megjelent számában közli "Abroncs és Felni" tesztjét, melyet az Eagle F1 Asymmetric nyert meg. Tuulilasi engedélyezte az alábbiakban bemutatásra kerülõ teszteredményeinek közlését, valamint hozzájárult, hogy az eredeti cikk pdf formátumban letölhetõ legyen.

Lehet egy olcsó HP abroncs is jó? Nyári, 225/45 R 17 méretû abroncsok.

Tesztünkben három jól ismert abroncs márkát hasonlítottunk össze. Bridgestone, Goodyear és Nokian. A Goodyear új abroncsa 'Y' sebesség indexû, míg a többiek 'csak' W jelölésûek, így az Eagle Asymmetric lesz a teszt referencia abroncsa, de az eredményeit a többivel együtt közöljük. Mindezeken felül két abroncs: a Barum és a Hankook képviseli a közép árkategóriát, valamint a Kenda és a Nankang az olcsó abroncsokat. 
A teszt jármû egy Honda Accord Type S volt, mely 225/45 R 17 mérettel kerül gyárilag szállításra.

1. KEZELHETÕSÉG

Jelen tesztben az abroncs minõségét és különbözõ helyzetekben nyújtott teljesítményét elemezzük. 

A kezelhetõséget nedves és száraz aszfalton mértük.

A nedves felületen mért köridõk valamint az abroncs használata közben tapasztalt jelenségek alapján adtuk a végsõ osztályzatot.

Száraz kezelhetõség: tireimage_f1_as_tcm184-17733.jpg
1. Goodyear 9.0
2. Nokian 8,9
3. Nankang 8,4
4. Bridgestone 8,1
5. Hankook 8,0
6. Barum 7,8
7. Nokian 7,2

A Goodyear rendelkezik a legstabilabb kanyarodási képességekkel. A Bridgestone, a Hankook, a Nankang és a Nokian hasonló eredményekkel lettek a másodikak.

A Goodyear a Nankanggal és a Nokiannal együt nyújtotta a legjobb visszajelzést éles és lapos kanyarokban egyaránt.

Kanyarodás közben a Bridgestone, a Goodyear és a Nokian volt a legprecízebb. A segítségükkel a Honda tesztautó korrigálás nélkül haladt az íven.

Túl kormányzás. Itt két csoport alakult ki, itt a Nokian végzett az élen a Bridgestone és a Goodyear elõtt.

Az autó megbízhatóan viselkedett kanyar közbeni vészfékezéskor Barum, Bridgestone, Goodyear, Haankook és Nokian abroncsokon egyaránt.

Amikor motorféket használtunk kanyar közben az autó némileg túlkormányzottá vált a Goodyear, Hankook és Nankang abroncsokon.

A szlalomban a Goodyear és a Nokian voltak a legjobbak. A Nokian talán kissé lassabban reagál az irányváltásra mint a Goodyear, de nem jelentõsen. Ugyanez a kettõ gyõzedelmeskedett a hirtelen irányváltás teszten is.

Kezelhetõség nedves úton:

1. Bridgestone 9,2
2. Goodyear 8,9
3. Barum 8,4
4. Hankook 8,3
5. Nokian 8,1
6. Kenda 6,6
7. Nankang 5,6

Ezt a tesztet egy 1,5 km hosszú vizes pályán végeztük el. Az eredményben a köridõ játszotta a legfõbb szerepet

A Goodyear egyértelmûen a leggyorsabb abroncs. Majdnem egy másodpercet vert a másodikra. Nagyon jól vezethetõ, de a teljesítmény felsõ végénél hajlamos a túlkormányzottságra.

2.AQUAPLANING EGYENES ÚTON

Az aquaplaning ellenállást egyenes szakaszokon és kanyarokban egyaránt vizsgáltuk. Az elsõ négy jelentõsen jobb teljesítményt nyújtott.

Aquaplaning egyenes szakasz
1. Bridgestone 9,2
2. Barum 9,2
3. Goodyear 9,1
4. Hankook 9,0
5. Nokian 8,2
6. Nankang 8,2
7. Kenda 8,1

Ebben a tesztben a víz mélysége 7 mm volt, és az abroncsok egyik része nedves felülethez míg a másik szárazhoz ért.

A legjobb három szinte egyforma eredményt ért el. A legjobb eredmény 94,1 km/h volt.

3.AQUAPLANING KANYARBAN

Aquaplaning kanyarban
1. Bridgestone 9,2
2. Goodyear 9,2
3. Barum 9,0
4. Hankook 8,9
5. Nokian 8,3
6. Nankang 7,7
7. Kenda 7,1

Ebben a tesztben a víz 8 mm mély volt.

A Goodyear és a Bridgestone között csak a sebességben mért kis eltérés döntött. A Bridgestone egy kis oldalcsúszással meglehetõsen hamar figyelmezteti a sofõrt a veszélyre.

4. TAPADÁS

Ebben a tesztben a fõ hangsúly a nedves idõben mért tulajdonságokon volt. Az eredmények több mérés adataiból álltak össze.

Oldal csúszás vizes utakon
1. Goodyear 9,5
2. Bridgestone 8,8
3. Barum 7,5
4. Hankook 7,4
5. Nokian 6,9
6. Nankang 6,3
7. Kenda 5,3

Ezen a területen a Goodyear páratéanul jól teljesített messze maga mögé utasítva a többieket. Még gyorsítás közben is semleges tulajdonságokat nyújtott, de a gáz elvételekor kissé túlkormányzottá vált. A BS több mint egy másodperccel lemaradt.

5. ABS-FÉKÚT NEDVES UTAKON

"Mindenegyiket megzavarja ha már csak egy milliméter víz is van az úton. Egyedül a Goodyeart nem."

ABS fékút nedves utakon
1. Goodyear 9,5
2. Barum 9,3
3. Hankook 9,2
4. Bridgestone 8,0
5. Nokian 7,9
6. Nankang 6,7
7. Kenda 5,9

Ezt a tesztet kizárólag az elsõ kerekek fékezésével hajtottuk végre 40-0km/h –ra lassítva. A fék távolság végét 5 km/h sebességnél mértük.

A Goodyear érte el a legrövidebb fékutat. A Kenda majdnem 1,7 méterrel hosszabb úton állt meg, közel 10 méteren.


6. ABS-FÉKÚT SZÁRAZ UTAKON

ABS-fékút szárazon
1. Goodyear 9,5
2. Bridgestone 9,3
3. Nokian 8,2
4. Kenda 8,2
5. Hankook 8,0
6. Barum 7,3
7. Nankang 7,1

A nedves teszthez hasonlóan itt is csak az elsõ fékeket használtuk. A nagyobb tapadás miatt a sebesség is nagyobb volt.: 50-5 km/h.

A Goodyear újdonsága szárazon is a legjobbnak bizonyult.

7. ZAJ

1. Hankook 8,3
2. Barum 8,3
3. Kenda 8,2
4. bridgestone 8,0
5. Nankang 8,0
6. Nokian 8,0
7. Goodyear 7,9

A zajszintet kopott felületû aszfalton mértük

Mivel a mikrofont felfüggesztve helyeztük el a csomagtartóban, minden abroncs elég zajosnak bizonyult.

Eredmény: Az olcsó nem jó

"A Goodyear megnyerte volna ezt a tesztet is de végül is nem számoltuk bele az eredménybe egyedi sebességjelülése miatt "Goodyear 9,2

A Goodyear egyértelmûen megnyerte a versenyt, de az egyedi sebesség indexe miatt külön kell értékelnünk.

A tapadás területén az Eagle F1 minden területen csúcs teljesítményt nyújtott, szinte a teszt összes területén. Még a zaj szint területén is.

A Bridgestone bizonyult a Goodyear legnagyobb vetélytársának. Az egyenes aquaplaningban meglepõ módon a Barum jobbnak bizonyult a Goodyearnál. Az Eagle F1 – et idõeredményei egyértelmûen a teszt gyõztesévé teszik, de a hirtelen fellépõ túlkormányzottság meglepõ volt számunkra.