Nyári gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-280 6567

 
Márka:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

telilogo1_tcm184-66109.jpg A Goodyear, a világ egyik legnagyobb abroncsgyártója, a téli gumik használata fontosságára hívja föl a jármûveiket havas és jeges területeken használó sofõrök figyelmét. A Goodyear szeretné elérni, hogy valamennyi teherkocsi-, illetve buszvezetõ tudatában legyen annak, milyen fontos, hogy jármûveiket téli gumival szereljék föl. A nagyobb fékerõ, a könnyebb irányíthatóság, a jobb tapadás és a törvényi elõírások betartása is a téli gumik mellett szólnak. Használatukkal nem csupán az utazás válik biztonságosabbá, de megnõ a jármûvek teljesítõképessége és gazdaságosabbá válik az üzemeltetésük is.

A magukat havas, akár jeges szakaszokon átküzdõ jármûvekhez alapesetben legalább azokon a szakaszokon téli abroncsot használnak, ahol az extrém körülmények jelentkeznek. A télies körülmények leggyakrabban az északi országokban, illetve az alpesi és hegyvidéki területeken fordulnak elõ. „Nagyon reméljük és erõsen ajánljuk, hogy azok az üzemeltetõk is használják a téli abroncsokat, akik akár csak alkalmanként kerülnek zord idõjárási körülmények közé, mint például egy sítúra." – hangsúlyozta Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop Tires Europe BV Tehergumi részlegének marketing igazgatója.

A Goodyear téli abroncsait speciálisan arra tervezték és fejlesztették ki, hogy alacsony hõmérséklet mellett is kiváló fékteljesítményt, tapadási súrlódást és biztos vezethetõséget garantáljanak a havas és/vagy jég borította utakon. A Goodyear téli felszerelése nagyszerû teljesítményt nyújt szárazabb és melegebb körülmények között is. „A gépjármûvezetõk közül sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mirõl ismerhetik föl a téli gumikat, hiszen a kereskedelmi forgalomba kerülõ abroncsokon legtöbbjén az M+S felirat található, ahol az M betû a sarat (mud), az S pedig a havat (snow) jelenti" – figyelmeztet Stevanovic. Az M+S abroncsok esetenkénti alkalmazása télies körülmények között is megfelelõ, azonban ezek mégsem nevezhetõek valódi téli guminak.


„A Goodyear egy hegybõl és hópihébõl álló logóval igyekszik felhívni a vásárlók figyelmét a valódi téligumira" – magyarázta Stevanovic. A Goodyear a teherkocsik és buszok kormányzott kerekeihez a Goodyear Ultra Grip WTS, a meghajtott kerekeihez pedig a Goodyear Ultra Grip WTD téli gumi családokat fejlesztette ki.

„A jármûvezetõk számára az is nagy nehézséget jelent, hogy Európa-szerte eleget tegyenek a jogi elõírásoknak, ráadásul naprakésznek kell lenniük, hogy a téli hónapok során a kontinens különbözõ régiói milyen abroncs használatát írják elõ" – mondta Stevanovic. „Miközben egyes országokban világosak az elõírások, addig máshol követhetetlenek, sõt, akár a hatóság saját döntésén is múlhatnak. Ez különösen azért fontos, mert ha a vizsgálat szerint egy balesetet a nem megfelelõ gumiválasztás okozott, annak következményei akár sokkolóak is lehetnek. Az áthaladó forgalom számára különösen bonyolult követni az eltérõ elõírásokat. Egyes területeken a futófelület minimális mélységét 1, más régiókban pedig 6 mm-ben állapítják meg, ráadásul találunk példát olyan kötelezõ kiegészítõ felszerelés használatára is, mint például a hólánc" – összegzett Stevanovic.

A futófelület 6 mm-es mélysége nem csupán azt jelenti, hogy a jármû eleget tesz a szabályzati elõírásoknak, de jobb teljesítményt is garantál a téli körülmények közepette. A mellékelt táblázat a Goodyear abroncsválasztási javaslatait összegzi a különbözõ idõjárási körülmények, és a használat módját illetõen.

A nagy távolságokat megtevõ kamionoknál használt LHSII és LHDII feliratok a Goodyear Marathon LHSII és LHDII kormányzott és meghajtott kerekekre tervezett abroncsaira utalnak. Az RHSII és RHDII kódok a helyközi jármûvekre készült Goodyear Regional RHSII és RHDII kormányzott és meghajtott abroncsait jelzik. A WTS City az Ultra Grip WTS kategória speciálisan városi körülményekhez kialakított abroncsa.

tabla1_tcm184-66125.gif



Télies körülményekhez a legalább 6 mm mélységû futófelület ajánlott

A Goodyear úgy véli, hogy a 15 méretben elérhetõ Goodyear Ultra Grip WTS abroncs kielégíti a téli gumikkal szemben támasztott igényeket és ezzel viszonyítási alapként szolgál az iparág e fontos szegmensében.

Új téli gumikkal bõvült a Goodyear-család

Kiváló tapadás havas, jeges és nedves felületen is
A Goodyear, új abroncsméretekkel bõvítette ki teherkocsik és buszok kormányzott, illetve meghajtott kerekeire kifejlesztett téli kollekcióját. A kormányzott kerékre a Goodyear Ultra Grip WTS-t, a meghajtott kerékre pedig a Goodyear Ultra Grip WTD-t dolgozták ki, melyeket havas, nedves és jeges útfelületen is kiváló tapadás és fékút jellemez. A legújabb abroncsokkal a Goodyear kínálta téli gumi kollekció immár 15 taggal büszkélkedhet.

A 295/60R22.5 Ultra Grip WTS és a 315/60R22.5 Ultra Grip WTD típusokat úgy fejlesztették ki, hogy télies körülmények közepette is kiváló fékteljesítményt, tapadási súrlódást és biztos vezethetõséget garantáljanak a havas és/vagy jég borította utakon. 
A téli gumik kínálta két legfontosabb elõny a biztonságosabb és kiszámíthatóbb vezetés, ami fõként annak köszönhetõ, hogy sokkal rövidebb a fékútjuk - különösen jeges felületen, mint a normál abroncsoknak. Ráadásul a téli gumiknak jobb a tapadási súrlódása is, ami csökkenti az elakadás kockázatát. 
Az Ultra Grip WTS és az Ultra Grip WTD abroncsok a standard kormányzott és meghajtott kerekekhez hasonló futóteljesítményt biztosítanak, miközben havas és jeges felületen is jobb fékút jellemzi õket. Tapadási súrlódásuk minimum 10%-kal jobb a helyi vagy helyközi járatokhoz gyártott kormányzott és meghajtott kerekek esetén. Mindezek tetejébe a kormányozhatósági és stabilitási jellemzõk még ennél is nagyobb különbséget mutatnak havas és jeges utakon. 
Ugyanilyen összehasonlításban vizes felületen is mintegy 10%-kal nyújtanak jobb fék-teljesítményt a téli abroncsok. Ez fõként a futófelület speciálisan kialakított blokkjainak köszönhetõ, melyeket új anyagösszetétel és optimális mintaárok-sûrûség jellemez.


Ultra Grip WTS ugripwtd_tcm184-66127.jpgA Goodyear Ultra Grip WTS - téli kormányzott kerékre gyártott - abroncs-család 9-tagúra bõvült az új 295/60R22.5 méret bevezetésével. A portfóliónak része a 355/50R22.5 Ultra Grip WTS is, ami 7,5 tonnás tengelyterhelési kapacitást biztosít. A két abroncs átmérõje megegyezik. A termékcsaládhoz tartozó abroncsok bármilyen idõjárási körülmények (különösen a télies körülmények közepette) közepette helytállnak, ráadásul a busznál használt kerekek valamennyi pozíciójára fölszerelhetõek. A vegyes téli használathoz olyan további felszerelések alkalmazása javasolt, mint például a buszokhoz kifejlesztett meghajtott kerékre készült abroncs. 
Ebbe a csoportba tartozik még a 275/70R22.5 Ultra Grip WTS City, városi közlekedésre kifejlesztett kormányzott kerékre való abroncs is, aminek megerõsített oldalfala kitûnõen ellenáll a kerékvetõk okozta kopásnak. E tulajdonsága miatt alkalmazása a városi környezetben használt valamennyi pozíciójú kerékhez javasolt.




Ultra Grip WTD
Az új 315/60R22.5-tel a Goodyear már 6-féle Ultra Grip WTD (téli meghajtott kerék) típusú abroncsot kínál a fogyasztók számára. Az Ultra Grip WTD kiegészíti az Ultra Grip WTS téli kormányzott kereket - a Goodyear ezzel a párossal mércét állít az iparág számára a téli abroncsok piacán. 
Az Ultra Grip WTD kínálta egyik legfontosabb elõnye a futófelület mintázata, amely a Goodyear által szabadalmaztatott 3D-BIS (háromdimenziós, blokk-összekapcsoló rendszer) technológiájával készült. A 3D-BIS technológia alapját a futófelületen elhelyezkedõ, trapéz alakú lamellák jelentik, amelyek a magas tapadó felület és a nagy lamellasûrûség révén jelentõsen növelik a tapadást a havas, jeges és nedves útfelületen egyaránt, valamint erõsítik a kopómintázatot és a gumiabroncs sérülésekkel szembeni ellenállóságát is. 
 A 3D-BIS technológiájú lamellák vékony, háromdimenziós, hullámformájú alakzatok, amelyek leginkább egy Waffel-ostyára hasonlítanak. A lamellák egyedi formájának köszönhetõen az abroncs deformálódásakor a futófelület blokkjai egymásba kapaszkodnak, és erõs, állandó tapadófelületet formálnak, így eredményezik a fent említett elõnyöket. 
A kitöredezésnek ellenálló keverékbõl készült futófelület és az optimalizáltan eltolt blokkok tovább növelik a gumiabroncs vizes-tapadási teljesítményét és meghosszabbítják a futásteljesítményét, továbbá lehetõvé teszik, hogy a profil egyenletesen kopjon. Az új gumiabroncs nagyobb ellenállást mutat a vágásokkal és a kövek okozta sérülésekkel szemben. A futófelület mintázatában a barázdák optimalizált mélysége és alakja kiváló védelmet nyújt a kövek beakadása ellen. A nyitott váll tovább erõsíti az oldaltartást, valamint a tapadást havas és sáros felületen. Az Ultra Grip WTD gumiabroncs a legújabb technológiával készült, amelynek köszönhetõen optimális tartósság és újrafutózhatóság jellemzi. 
Az optimális mintaárok-sûrûség, valamint a rovátkolt, „Z" alakú mintaelemek 25 %-kal növelik a gumiabroncs havas tapadási és fékezési teljesítményét. A téli tapadás további növelése érdekében a gumiabroncsok szükség szerint szegecselhetõek is. 

Az Ultra Grip WTS osztályba tartozóakhoz hasonlóan tökéletesen újrafutózható Ultra Grip WTD abroncsok az alábbi méretekben érhetõek el:
tabla3_tcm184-66131.gif