Öt éves távollét után, az International Rally Challenge 2011 keretében tér vissza a raliversenyekre a Michelin Csoport első számú márkájával.
Az először 2006-ban megrendezett Intercontinental Rally Challenge jelentősége megnőtt. A kezdeti 4 futam helyett ma 12 futamból áll, és ennek megfelelően egyre nagyobb közönséget vonz. A versenyzők száma is folyamatosan nő, és a verseny sportértéke minden évadban újra megerősítést nyer. Az idei sorozatra is számos csapat nevezett, van köztük sok magáncsapat, miközben körülbelül 10 autógyár különböző mértékben, de közvetlenül érintett. Az IRC kezdettől fogva összhangban volt azokkal az értékekkel, melyeket a Michelin fontosnak vall az autó-motorsport világában, mint például az abroncsgyártók közötti szabad verseny.
Az IRC hatodik évada 2011 januárjában indul a 79. Monte-Carlo Rally versennyel, ami a sportág egyik leghíresebb eseménye. A világ legrégebbi raliversenye idén ünnepli századik évfordulóját, és igazán nagy látványosságnak ígérkezik. Vállalatcsoportunk is úgy döntött, hogy fokozza elkötelezettségét a raliversenyzés iránt azzal, hogy ebben az évadban a Michelin márkával száll versenybe. A Michelin mindig szívesen részt vesz autó-motorsport versenyeken, amennyiben a szabályok lehetővé teszik az abroncsgyártók közötti nyílt versenyt. Azon kívül, hogy ezzel még látványosabb lesz a verseny, pontosan az ilyen versengés segíti elő a jövő műszaki megoldásainak kifejlesztését.
A Michelin a költségek féken tartását is aktívan támogatja, elsősorban az egyes versenyek során felhasznált abroncsok számának csökkentésével. A Michelin elkötelezettsége a rali és a pálya versenyek iránt egészen az autó-motorsport kezdeti időszakára nyúlik vissza. Ezek a sportversenyek lehetőséget adnak arra, hogy valós, szélsőséges körülmények között teszteljük és validáljuk a legújabb innovációkat, mielőtt közúti abroncsainknál alkalmaznánk őket. Az autó-motorsportnak fontos szerepe van abban, hogy a Michelin szériaabroncsai kiegyensúlyozott összteljesítményt nyújtsanak, és hozzájárul a környezetet tiszteletben tartó szemléletmód kialakításához. Napjainkban az autó-motorsport erős ösztönzést jelent a Michelin számára abban a törekvésében, hogy megfeleljen a XXI. század kihívásainak. Végül, de nem utolsó sorban, a Michelin az IRC-ben való részvételétől azt várja, hogy bemutathassa műszaki szakértelmét, éppúgy, ahogy más autó-motorsport bajnokságokon teszi, már több mint egy évszázada.
A Michelin raliabroncs kutatás-fejlesztési programjai csúcstechnológiát alkalmaznak, hogy olyan abroncsokat állítsanak elő, melyek egyesítik a teljesítményt, tartósságot és tekintettel vannak a környezetre. Az európai szabványoknak megfelelően a Michelin rali abroncs választéka nem tartalmaz aromás szénhidrogéneket.
A márka IRC választéka minden fajta terepre kínál megoldásokat, melyekkel a versenyzők egy teljes évad során szembe találják magukat. Vagyis van száraz, nedves, forró vagy hideg aszfaltra, tömör, sima, száraz, nedves, forró vagy hideg murvára, sőt még téli körülményekre való szegecses vagy szegecs nélküli gumiabroncs is. A szakaszokon tapasztalható tapadási körülményekhez leghatékonyabban illeszkedő abroncs biztosítása érdekében az IRC szabályzata lehetővé teszi a futómintázat „újravágását”.
Ez a széles választék lehetővé teszi, hogy a csapatok az aktuális körülményeknek leginkább megfelelő terméket válasszák ki. Ez különösen hasznos, amikor a körülmények változékonyak, ami gyakran megesik például a Monte-Carlo Rallyn. A Michelin minden partnere ugyanazokat az abroncsokat használhatja, melyek megrendelhetők a Michelin kizárólagos forgalmazóinak európai hálózatától. Ez azt jelenti, hogy egy versenyző, aki csak egyetlen versenyen indul, ugyanazokat az abroncsokat használhatja, mint azon csapatok versenyzői, akik a teljes sorozatot végigversenyzik. Így
mindenki ugyanakkora esélyt kap kimagasló teljesítmény elérésére, a terep adottságaitól függetlenül.
A teljes élettartamuk során nyújtott egyenletes teljesítményüknek köszönhetően az IRC-ben használt Michelin abroncsok kopás mértéke a maximális teljesítőképességüknek körülbelül egyharmada, ami azt jelenti, hogy a csapatok a versenyek után még felhasználhatják őket tesztprogramjaikban.
Ez az örvendetes megtakarítás csak ráadás, hiszen ezek az abroncsok elég sokoldalúak ahhoz, hogy egynél több ralin is csúcsteljesítményt nyújtsanak. Ez pedig kevesebb tesztelést tesz szükségessé, ha már egyszer megtalálták az ideális beállítást.
A MICHELIN IRC ABRONCSVÁLASZTÉKA
A Michelin partnerei az Intercontinental Rally Challenge 2011 sorozatában három fő abroncscsaládra számíthatnak (hó, aszfalt és murva), melyeket kimondottan a sorozatot alkotó 12 futamra jellemző különböző terepviszonyokra terveztek.
Az optimális teljesítmény érdekében a Michelin 12 abroncsból álló választékot fejlesztett ki, mely kétféle belső átmérővel rendelkező abroncsokat tartalmaz. (15 és 18 col). Attól függően, hogy milyen típusú versenyre tervezték őket, különböző futómintával és keverékkel rendelkeznek:
„0” (lágy), „20” (közepes) és „30” (kemény):
Hó:
18/65 18 NA00
Aszfalt:
20/65 18 PN00
20/65 18 031B
20/65 18 SA00
20/65 18 SA20
20/65 18 SA 30
Murva:
17/65 15 TZL xx
17/65 15 TZR xx
17/65 15 TZL 85
17/65 15 TZR 85
17/65 15 TZL 95
17/65 15 TZR 95