A Dunlop, a világ egyik vezetõ nagy teljesítményû abroncs gyártója, számos sikert ért el nagy teljesítményû (HP/UHP) jármûvek számára kifejlesztett téli abroncsaival . Ezek a sikerek is bizonyítják a Dunlop termékek képességeit. Egyedi tulajdonságaival, mint pl. a jobb tapadást biztosító három dimenziós lamellák, az abroncs mind gyári elsõ szerelés, mind tuning céloknak megfelel.
A SP Winter Sport 3D legyõzte az összes versenytársát és megnyerte a 2005-ös Auto Motor und Sport téli abroncs tesztjét Németországban, illetve nagyon ajánlott besorolást kapott az ADAC téli abroncs tesztjén is.
Az Auto Motor und Sport szerint, “A Dunlop SP Winter Sport 3D nyújtotta a legnagyobb vonóerõt a havon és nagyon jó irányíthatósági mutatókat produkált. Az abroncs jó fékezési teljesítménye illetve a vizes utakon tanúsított jó kanyarodási teljesítménye, magas aquaplaning ellenállása, alacsony gördülési ellenállása és magas komfortja teszik a teszt gyõztesévé.”
Az ADAC szerint, “A Dunlop SP Winter Sport 3D egy nagyon kiegyensúlyozott abroncs, mely a legjobb eredményeket a nedves utakon érte el".
Ez az abroncs a vezetés megszállottjai számára lett kifejlesztve, akik a maximális teljesítményt akarják kihozni jármûveikbõl téli körülmények között. Az abroncs, mely kötött forgásirányú, három különbözõ típusú lamellával van ellátva melyeket tudományos mérések alapján helyeztek el a mintázatban, illetve egy új generációs téli mintakeverékkel. A kitûnõ tapadás és a kiemelkedõ fékezési tulajdonságok havas és nedves utakon, maximális ellenõrzést biztosítanak a sofõr számára. Kitûnõ száraz és hideg utakon nyújtott úttartása mellett a SP Winter Sport 3D maximális utazási kényelmet is biztosít.
A Dunlop versenypályákon kifejlesztett Multi Radius Tread (MRT) technológiája is felhasználásra került az SP Winter Sport 3D-tervezésekor. Ez a technológia optimális és homogén nyomás eloszlást jelent az érintkezési felületen. Az abroncs mintázatában három különbözõ alakú lamella is található amelyek kitûnõ tapadást biztosítanak. A minta blokkjai a váll, a középsõ és az átmeneti területen összpontosulnak. A váll területen találhatóak az új 3D lamellák, az átmeneti zónában a magas amplitúdójú lamellák, míg végül a középsõ területen az úgy nevezett 'húzó' lamellák. Mindegyik lamella más és más feladatért felelõs és együtt egy rendkívül fejlett tulajdonságokkal rendelkeznek, minden téli útviszony között, mint például, sár, latyak, hó vagyszáraz de hideg út 7 fok alatt.
Az elsõ helyezés az Auto Motor and Sport 2005-ös valamint az ADAC teszteken egy kiemelkedõ teljesítmény a Dunlop számára. Ezek a tesztek tanúsítják a Dunlop SP Winter Sport 3D képességeit. A hõmérséklet kritikus faktor lehet egy abroncs teljesítményében és a száraz, de hideg utak legalább annyira speciális abroncsot igényelnek, mint a havas vagy jeges felületek. Az abroncs egyesíti ezeket a tulajdonságokat és kitûnõ teljesítményt nyújt a jellemzõ téli körülmények között. Ezeken felül latyakos és száraz utakon is kiváló teljesítményt nyújt." - mondta Paolo Figini, a Dunlop európai márka igazgatója. "A versenyeken kifejlesztett MRT technológia és az új 3D lamellák, valamint az új generációs szilika keverék egy magasabb szintû téli teljesítmény elérést teszi lehetõvé. Ez nagyobb magabiztosságot és ezáltal magasabb kényelmet és biztonságot nyújt a téli utakon a sofõrnek." - tette hozzá.
A 3D blokk rendszere
A központi blokk az ún. húzó lamellákkal gondoskodik a kitûnõ fékezési és vonóerõ tulajdonságokról, különösen havon és jégen. Mellette található az átmeneti blokk. Magas amplitúdójú lamelláival ez a blokk további hosszirányú stabilitást és irányíthatóságot nyújt nedves és latyakos utakon. Végül, de nem utolsósorban a váll blokkban elhelyezkedõ 3D lamellák maximális tapadást tesznek lehetõvé havon és jégen. Mivel a váll össze van kötve a többi blokkal, így a stabilitás is kitûnõ. Ennek köszönhetõen száraz, de hideg utakon is kiválóan teljesít..
3D-s összekötõ lamellák gondoskodnak a nagy fokú stabilitásról és a kitûnõ úttartásról, száraz téli utakon
Alacsonyabb sebességeken a 3D lamellák kinyílnak és így rugalmasak, melynek köszönhetõen havas és jeges utakon jobban kapaszkodnak, száraz úton nagyobb sebességeknél összezárnak és szilárdabbakká válnak. Ebben a helyzetben hozzájárulnak az abroncs száraz utakon nyújtott kiváló teljesítményéhez.
A Multi Radius Tread (MRT) szélesebb érintkezési felületet jelent
A Dunlop Multi Radius Tread technológiáját, mely a sikeres SP Sport Maxx-ban is megtalálható, a híres Touring Car Championship (DTM) -ben is használnak. Ez a technológia rendkívül pontosan kiszámítható minta felületet eredményez, mely sokkal homogénebbé teszi az érintkezési felület nyomás eloszlását. Az egyenletesebb nyomás eloszlás és egy nagyobb érintkezési felület nagy mértékben javítja a száraz utakon tanúsított teljesítményét az abroncsnak. A fejlesztett nyomás eloszlás az egyenes haladásból kanyarodásba történõ átmenetet is egyszerûbbé teszi..
JLB – Illesztés mentes nylon átkötés = nagyobb stabilitás
A szerkezet maximum három JLB nulla fokos szögû réteget is tartalmaz. Hatásukra az abroncs megnyúlása minimális és optimális az érintkezési felület mérete - más szóval több gumi van az úton. Ez kitûnõ stabilitást nagy sebességeknél és egyenletes kopást jelent.
Új szilikában gazdag, továbbfejlesztett keverék
Egy új reaktív szilika keverési folyamatnak és egy optimalizált szilika kötõanyagnak köszönhetõen a minta még alacsony hõmérsékleteken is elasztikus marad. Ez kiváló tapadást eredményez minden idõjárási viszony és sebesség mellett, valamint több megtehetõ kilométert.
A mintakeverék tartalmaz egy alacsony PCA (Polycyclic Aromatic Hydrocarbons) olajat, melynek köszönhetõen az abroncs megfelel minden környezetvédelmi elõírásnak, a teljesítmény csökkenése nélkül.
A kötött forgásirányú abroncs ellenáll az aquaplanningnek
A forgásirányos abroncs gyors és turbulencia mentes vízelvezetést jelent vizes utakon., melynek hatására az abroncs igen magas aquaplaning ellenállást ér el.
Egy abroncs minden téli útra
A Dunlop SP Winter Sport 3D egy sportos és nagy teljesítményû abroncs kifejezetten gyári elsõ szerelési és tuning célokra tervezve. Maximális teljesítmény minden téli útviszony között : latyak, hó, nedves és száraz utak.