Nyári gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-280 6567

 
Márka:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

Téli gumi - leggyakoribb méretek

Tökéletes egyensúly a biztonsági és a környezeti jellemzõkhöz igazodó tulajdonságok között

Az Auto Club Europa (ACE Lenkrad, 2008.04.15. – 4. szám) a napokban publikálta nyári gumiabroncs tesztjét, ahol a Continental cégcsoport két terméke is elsõ helyezést ért el. Az ACE és a GTÜ szervezet szakértõi a legnagyobb hangsúlyt az ace.gifidõjárási körülményekre fektették, ugyanis bizonyos abroncsok, amelyek alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, sok esetben a biztonsági jellemzõk tekintetében nem nyújtanak kielégítõ teljesítményt, pl. vizes útfelületen történõ fékezéskor.

Tökéletes egyensúly a biztonsági és a környezeti jellemzõkhöz igazodó tulajdonságok között

Az Auto Club Europa (ACE Lenkrad, 2008.04.15. – 4. szám) a napokban publikálta nyári gumiabroncs tesztjét, ahol a Continental cégcsoport két terméke is elsõ helyezést ért el. Az ACE és a GTÜ szervezet szakértõi a legnagyobb hangsúlyt az idõjárási körülményekre fektették, ugyanis bizonyos abroncsok, amelyek alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, sok esetben a biztonsági jellemzõk tekintetében nem nyújtanak kielégítõ teljesítményt, pl. vizes útfelületen történõ fékezéskor. A teszt magában foglalta a vizes útfelületen történõ féktávolság hosszát, a gördülési ellenállás mértékét és az abroncsok árát. A kapott értékeket természetesen egymással is külön-külön összevetették. A teszteket két méretben végezték el: egyrészrõl a 195/65 R 15 H, melyet olyan autóra szereltek, mint pl. egy VW Golf, másrészrõl a 175/65 R 14 T, melyet pl. egy Ford Fiesta típusú személygépjármûre tettek fel. A tesztben a Continental és Barum márkákon kívül további 13 vezetõ abroncsgyártó terméke vett részt, amelyek közül az egyik a Michelin Energy Saver, de a palettán megtalálható volt két olcsó márka is.

 

A nagyobb méretû abroncsok versenyét a ContiPremiumContact™ 2 nyerte, míg a kisebb kategóriában a Barum pr10_cpc2.jpgBrillantis ugyanazt a pontértéket érte el, mint a prémium kategóriás abroncsok. Ez a lenyûgözõ eredmény a rendkívül biztonságos kezelhetõség és az alacsony gördülési ellenállás tökéletes összhangjának köszönhetõ. A kisebb kategóriában is szerepelt egy Continental márkájú termék (szintén egy ContiPremiumContact™ 2), melyet kifejezetten egy gépjármûgyártó részére fejlesztettek ki annak érdekében, hogy alacsony gördülési ellenállású legyen a jármû. Ez az abroncs is a kiemelkedõ ”Ajánlott” kategóriában végzett. Ezek az eredmények ismételten azt bizonyítják, hogy egy olcsó import abroncsnak lehet alacsony a gördülési ellenállása, de az majdnem minden esetben a biztonság drasztikus csökkenésével jár együtt. Ezt legjobban egy összehasonlító fékteszt támasztotta alá: a kezdõ sebesség 100 km/h volt, és annál a pontnál, ahol a legjobb abroncsok már nullára fékezték a gépjármû sebességét, az imént említett abroncsok esetében viszont az ütközési sebesség még 52 km/h volt. Egy ilyen sebességgel történõ baleset kimenetele ”drámai” lehet. Ezen két ”olcsó” abroncs esetében ezért nem meglepõ a ”Nem ajánlott” minõsítés.

 

pr10_styropormauer_hu.jpg”Ez az abroncsteszt rávilágított arra az általános dilemmára, amely az abroncsok fejlesztése közben jelentkezik. Ugyanis azok a tulajdonságok, amelyek a vizes útfelületen történõ fékezés teljesítményének maximalizálását célozzák, nem lehetnek tökéletes összhangban az alacsony gördülési ellenállással. Ez azt jelenti, hogy a gördülési ellenállás minimalizálásnak is vannak korlátai. Az Európai Bizottság mostanában vitatja meg az abroncsok minõsítési követelményeit. Ezek a teszteredmények rámutatnak arra a tényre, hogy a vizes útfelületen történõ tapadás és a gördülési ellenállás összefüggéseirõl szóló információk helyes megismerése nagyon fontos a vezetõk számára, mivel a fogyasztók félrevezetõ ajánlásokat kapnak bizonyos abroncsokról, amelyek a biztonság követelményeinek egyáltalán nem felelnek meg. Röviden összefoglalva: az abroncsok nem olyanok, mint a pl. a hûtõszekrények, hogy egyértelmûen és ugyanazon módon összehasonlíthatóak legyenek”, fogalmazta meg Dr. Burkhard Wies, a Continental személyabroncs pótalkatrész üzletágának fejlesztési vezetõje.

 

A szerkesztõség az alábbi közleményt bocsátotta ki azokkal az abroncsokkal kapcsolatosan, amelyek kizárólag a pr10_cpc2_2.jpggördülési ellenállás kedvezõ szintjének elérésére törekszenek: ”Az olyan cégeknek, mint pl. a Continentalnak, egészen más a filozófiája: a gördülési ellenállás csökkentése és a hosszú élettartam elérése ugyan nagyon fontos, de nem minden áron, nem a biztonság rovására. A hannoveri mérnökök úgy érvelnek, hogy vizes útfelületen a rövid fékút sokkal fontosabb, mint a kimagaslóan alacsony gördülési ellenállás, így az általuk kifejlesztetett abroncsokat kifejezetten ajánlják a pótalkatrész piac számára. A Continental az abroncsai fejlesztése során a tulajdonságok összefüggéseire is mesterien ügyel. Ez a teszt során is bebizonyosodott a ContiPremiumContact™ 2 abroncsával, amelyet elsõ szerelésre tervezett egy európai autógyártó cég igényeinek megfelelõen.”

A Continental a több mint 26,4 milliárd eurós 2008-ra tervezett forgalmával, egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. A vállalat a gumiabroncsaival, a fékrendszerekkel, a futómû és hajtástechnikai elemekkel, az adatátviteli megoldásaival, a jármûelektronikákkal és technikai elasztomerekkel elõsegíti a biztonságosabb közlekedést, és hatékonyan hozzájárul a környezetvédelemhez. Ugyanakkor meghatározó partnere az autóiparnak a kommunikációs rendszerek fejlesztésében is. Jelenleg megközelítõleg 150.000 alkalmazottat foglalkoztat 36 ország 200 helyszínén.