Téli gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-280 6567

 
Márka:
Év:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

alufelni banner

motorgumi banner

Nyári gumi - toplista

Sava autógumik

sava_logo.png

A Sava, Szlovénia legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalata. 1998 óta 100%osan tulajdona a Goodyear cégnek. Ez az egyesülés lehetõvé tette, hogy a Sava gumiabroncsokat ne csak Szlovénia területén, hanem világszerte is megismerjék. A Sava minden típusú gépjármûhöz gyárt gumiabroncsot.

Semperit gumik

A Semperit több mint 100 éves múlttal rendelkezõ osztrák gumi arbroncs gyártó, amelyk egyike Európa legrégibb gumigyárainak.
A Semperit már 1936-ban téligumit gyártott Goliath néven.
A Semperit 1985 óta a Continental cégcosport tagja, így a Semperit gumik a Continental gyáraiban készülnek, minõségükre pedig garancia a Coninental név.


A "semper it" jelentése örökké futó, szimbolizálva ezzel is a cégre jellemõ hosszú élettartamú gumik készitését.
A Semperit gumik népszerüsége a kiváló ár-érték arányban rejlik, hiszen árban megverik a "nagyobb" márkákat, minõségben viszont általában felveszik a versenyt velük az alpesi pályákon tesztelt Semperit abroncsok.

A Semperit gumik számos teszten szerepeltek már kiválóan, számtalan ajánlást gyüjtve be az évek során.

Néhány Semperit gumiabroncs mintázat:

Semperit személy nyári gumi mintázatok:

 

  • Comfort Life - nyárigumi
  • Direction Sport - nyárigumi
  • Speed Confort - nyárigumi
  • Sport Life - nyárigumi
  • Top Life - nyárigumi

 

Semperit kisteher nyári gumiabroncs mintázatok:

 

  • Trans Speed - nyárigumi
  • Van Life - nyárigumi

 

Semperit személy téli gumi mintázatok:

  • Direction Grip - téligumi
  • Speed Grip - téligumi
  • Sport Grip - téligumi
  • Top Grip - téligumi
  • Winter Grip - téligumi

 

Semperit kisteher téli gumiabroncs mintázatok:

 

  • Hi Grip M + S - téligumi
  • Van Grip - téligumi

Kumho

kumho_logo.jpg

A Kumho közel 70 éves hagyományokkal rendelkezõ felsõkategóriás koreai gumiabroncs gyártó. A Kumho gumiabroncsokat számos autógyár használja elõszeretettel gyári abroncsnak. A Kumho a közúti abroncosk mellett kiemelt hangsúlyt fektet a versenyautók, sportautók világára. Több kategóriában fejlesztenek rendkivûl eredményes, csúcsminõségû abroncsokat. A Kumho 1975-tõl van jelen az USA-ban, ahol mára egyike a legnagyobb gumigyártóknak. Kumho abroncsokkal szerelik többek között az új 2009 Forc Focust is. Idei Kumho fejlesztés a Porsche 911 GT3 RSR-re készült csúcsminõségû abroncs is amely a 24 órás Le Mans autóversenyen mutatja meg képsességeit.
Gyárilag szerelik még a Kumho abroncsokat többek között a Volkswagen, Daimler, Mitsubishi, Hyundai és Kia autógyárak is, több sikeres modeljükre.
A Kumho2003 már a világ kilencedik legnagyobb gumigyártója, és cég további folyamatos fejlõdésben növekedésben látja a márka jövõjét.

pow.gif


Kormoran gumiabroncsokkormoran_logo.gif

A Kormoran a Michelin csoporthoz tartozó középkategóriás abroncsmárka. Biztonságos és tökéletes gyártástechnikával gyártott abroncs. Mintázatai megfelelõ tapadást biztosítanak nyári és téli útviszonyok között egyaránt.
A Kormoran gumik gyártási helye Lengyelország.A Kormoran 1995 óta a Michelin csoport tagja. A Kormaoran az elmúlt években megerõsített pozicióit Európaszerte, és több mint 1 000 000 abroncsot értékesítettek a Michelin égisze alatti elsõ 5 évben.Biztonságos és tökéletes gyártástechnikával gyártott abroncs. A Kormoran gumik mintázatai megfelelõ tapadást biztosítanak nyári és téli útviszonyok között egyaránt.
A Kormoran egyre nagyobb piacot hódít meg meg a személy abroncsok mellett, a teherjármû és autóbusz abroncsok piacán is.
A Kormoran gumiabroncsok sikere a megbizható minõség, és az alacsony, versenyképes ár kombinációjában rejlik.

A KLEBER 100 év óta a megbízhatóság, biztonság és közelség hármas szabályára építi jó hírnevét. Ez a háromkleber_logo.gif döntõ fontosságú elõny segítette abban, hogy az Európa-szerte ismert márkából a piac egyik vezetõjévé lépjen elõ, valamint hogy a legnagyobb gépjármû konstruktõrök partnerévé váljon. Ez a követelmény érvényes teljes termékskálájára. A KLEBER minden gépjármû típusra gyárt abroncsokat és az autóvezetõk számára biztonságot és nyugalmat garantál.

 

A Kleber gumiabroncs gyártó története:

1911

A KLEBER Francia Társaság gyárának Colombes-ban történõ megépítése, ahol az elsõ abroncs 1911. december 8-án készült el.

M. Work, a KLEBER Társaság igazgatója Párizs egyik vízzel elárasztott részén, egy bárkán ülve fedezte fel azokat a területeket, ahol a gyárat késõbb felépítették. A társaságot hivatalosan 1910. július 13-án alapították. A folyamatos fejlesztéseknek és a mind bonyolultabb technológiának köszönhetõen egyre kiválóbb gumiabroncsok kerültek ki a gyárból. A KLEBER-t mindig is a mind tökéletesebb munkára való törekvés vitte elõbbre.


1935

FLANC BLANC abroncs és FLANC NOIR abroncs 1935-ben

Az elsõ abroncs, mely eleganciájáról volt híres, a Chambord és a Versailles típusú autókra került. Egy elegáns hölggyelkleber1.jpg reklámozták. A második termék egy terepjáró abroncs volt. A reklámplakátokon egy tuareggel együtt szerepelt. Ez volt az elsõ alkalom, hogy kutya jelent meg a reklámokban. A FLANC BLANC abroncshoz egy agár, a FLANC NOIR-hoz pedig egy farkaskutya kapcsolódott.

 

1945
Költözés a KLEBER sugárútra
A háború végén a társaság székhelyét Párizsba, a Kléber sugárútra helyezi át. Ettõl kezdve a cég a KLEBER-COLOMBES nevet viseli. A névváltoztatással egyidejûleg a társaság logója is megváltozik.

1947
Az elsõ kisteherautó hógumi: "OURS BLANC".
Ezt az abroncsot az eredetiség jellemzi elnevezésének és az oldalfalon látható ábrának köszönhetõen, mely egy hófedte hegycsúcsok felé igyekvõ jegesmedvét ábrázol. Rendkívül kedvelt termék volt, különösképpen a tejgazdaságok körében. Leállítása komoly problémát jelentett, egyebek között a "Le Petit" sajtgyár számára, amely a teljes gépkocsi parkját ezzel az eredetileg havas utakra tervezett gumiabronccsal szerette volna felszerelni.

 

 

1950
Maurice Herzog a világ tetején!
1950 tavaszán az egész világon minden újság errõl a KLEBER alkalmazottról ír. Június 3-án ugyanis Maurice Herzog, a francia Himalája-expedíció élén meghódította a 8078 méter magas Annapurnát. Társával, Lachenallal együtt kitûzték a francia lobogót, a Club Alpin és a KLEBER-COLOMBES zászlaját.

1951
Az elsõ tömlõ nélküli abroncs
A KLEBER az elsõ beépített tömlõvel gyártott abroncs piacra dobásával forradalmasítja a gumiipart. A Társaság ezzel a technológiával jóval elõrébb tart, mint a többi abroncsgyártó. Ez a gumi nem kap defektet, ha szögekre fut. A bemutatót a médiakleber2.jpg számára az Autókiállításon tartják, René Coty köztársasági elnök jelenlétében, aki a meglepetéstõl bénultan vesz részt a szögekkel kivert pallón végzett próbán.

 

1968
A márkanév ezentúl KLEBER
A Társaság 1962-es névváltoztatását követõen ("Pneumatiques, Caoutchouc Manufacturé et Plastique KLEBER-COLOMBES") a márkanév egyszerûbbé válik, a termékek ezentúl a KLEBER nevet viselik.

A BOXER a KLEBER márka kabalájává válik
E kutya jellemzéséhez használt számtalan jelzõ tökéletesen illik a KLEBER abroncsra is: masszív, erõs, rugalmas, mozgékony, gyors, aktív, elõkelõ, elegáns, könnyen irányítható, kezelhetõ, engedelmes, hûséges...

 

1981
Michèle Mouton az AUDI-val és a KLEBER-rel a rali világbajnokság dobogójának második fokára állhat fel
1981-ben, Michèle Mouton egy KLEBER-rel felszerelt AUDI-val megnyeri a San Remo-i ralit. O az elsõ nõ, aki világbajnoki sorozatban futamgyõzelemmel büszkélkedhet. A következõ évben Michèle három rallit is megnyer a világbajnoki sorozatban: a portugál, a görög és a brazil rallit.

1994
A TWINGO-ra jóváhagyott elsõ abroncsgyártó
A KLEBER mindig is kiváló partnerkapcsolatokat ápolt a nagy gépjármû konstruktõrökkel. Amikor a Renault piacra dobta elsõ városi kisautóját, a KLEBER volt az elsõ az abroncsgyártók között, akit jóváhagytak.

2000
DYNAXER termékskála (iránytartó felépítéssel) 1999-ben és VIAXER termékskála 2000-ben

2002
A KLEBER Assistance létrehozása
A KLEBER bevezeti ingyenes Assistance szolgáltatását, mely napi 24 órán át a hét minden napján egész Európában érvényes.kleber3.jpg Defektet kapott vagy abroncsai megsérültek? Csak telefonálnia kell a KLEBER Asisstance-nak és egy szakember felszereli pótkerekét vagy elvontatja autóját a legközelebbi eladóhoz.

2004
A Dynaxer HP2 termékskála piacra dobása
 Hogy nedves aszfalton még nagyobb biztonságot nyújtson felhasználóinak, a KLEBER megalkotta a DYNAXER HP2-t, az esõabroncsot. Elõnyei: kiváló fékhatás és magatartás még nagyobb vízrétegen is, továbbá rendkívül jó úttartás száraz talajon.

 

 

 

Kingstar gumiabroncsok

A Kingstar gumiabroncsok a Hankook kínában készült abroncsai.

Hankook gumiabroncsokhankook.gif

A Hankook Tire 1941 óta törekszik kielégíteni ügyfelei igényeit, kiváló minõségû termékeket és élvonalbeli technológiákat használva fel az értékek fokozásához, miközben több mint 170 országban terjeszkedik.
A hatékony és halad ügyvitelnek köszönhetõen erõteljes menedzsmentújításokat, kimerítõ kutatási és fejlesztési felfedezéseket és agresszív marketing stratégiákat valósítottunk meg, hogy megerõsíthessük Korea legjobb autógumi-gyártója pozíciónkat. Ugyanakkor a gyártásra összpontosító vállalkozásból egy piacorientáltabb és ügyfélbarátabb céggé változtunk át, amely a kihívásoknak való megfelelés érdekében folyamatosan növekszik
A Hankook Tire globális tényezõvé vált a világ gumiabroncs piacain, mint például Kína, Amerika és Európa, mivel a gumiabroncsainkat olyan nemzetközileg ismert gépjármûgyártók választják, mint a Ford, Volvo, Mitsubishi, Renault és Volkswagen.

20080423_4.jpg Örömünkre szolgál, hogy fokozott biztonságot, kényelmet és az egyenletes vezetés élvezetét nyújthatjuk ügyfeleinknek szerte a világon, miközben megerõsítjük marketingünk hatékonyságát és a márkahûséget.A Hankook Tire ugyanakkor határozottan elõre látja és meghatározza a piaci trendeket, így magasabb fokú elégedettséget és szélesebb körû termékskálát biztosíthat.Függetlenül attól, hogy milyen kihívásokkal szembesül, a Hankook Tire folytatni fogja a csúcs felé tartó útját.

A Hankook az elsõ európai fiókirodáját Franciaországban nyitotta meg 1996-ban. Ma már van fiókirodánk Németországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Hollandiában, Spanyolországban, Törökországban, Oroszországban és Magyarországon. A jól szervezett hálózatunk lehetõvé teszi az összes európai piac lefedését, és a Hankook piaci részesedésének a folyamatos növekedését a személygépkocsik, a SUV (sportos szabadidõ autók), a kisteherautók, a teherautók, minibuszok és autóbuszok gumiabroncsa területén.

Az európai piac jelentõségét a Hankook Tire számára szintén tükrözi a cég legújabb döntése, melynek értelmében a magyarországi Dunaújvárost a Hankook új termelõtelepe helyszíneként választotta ki. Ez a döntés hozzájárul a Hankooknak az európai piacon való jelenlétére irányuló törekvéseihez. Az új gyár az autógumigyártó új európai termelési központja lesz, és 528 000 négyzetméter területen fog felépülni Dunaújvárosban, 68 km-re délre Budapesttõl, Magyarország fõvárosától. A termelés a tervek szerint 2007 végén indulhat be.

hankook_gumik.jpg

Fulda gumiabroncsok - Német csúcstechnológia több mint 100 évenyári gumi, téli gumi

Fulda - A több, mint 100 éve német csúcstechnológia

A FULDA név több mint csak a szinonimája a Németországban található városnak és folyónak. Az 1900-ban alapított Fulda gumiabroncs gyár, egyúttal egy kiváló német abroncsgyártó, amelynek minõségi termékei kiemelkedõ biztonságot és hosszantartó teljesítményt garantálnak, valamint kiemelkedõ értéket nyújtanak az megfizethetõ árukért A mintegy 10%-os piaci részesedésével ma a Fulda, Németország egyik vezetõ gumi márkája, amely megbízható és csúcsminõségû gumiabroncsok széles skáláját kínálja személyautók, könnyû teherautók, teherautók, illetve mezõgazdasági alkalmazások számára, a nyári és a téli gumit palettáján egyaránt.

Ha többet szeretne megtudni a Fulda múltjáról, nézze meg az alábbi Fulda Története Videót


Fulda - Német csúcstechnológia

 

A Fulda minõsége annak az alapos ismeretnek az eredménye, hogy mi teszi ezeket a hazai piac legjobb termékévé: hiszen Németország a világ egyik legigényesebb piacának számít.

 

A Fulda termékeket kivétel nélkül úgy tervezték, hogy a sebességkorlátozás nélküli autópályáktól kezdve a kemény téllel rendelkezõ alpesi területekig, még a legnehezebb körülmények között is garantálják a biztonságos vezetést.

 

Európa-szerte a végfelhasználókkal készített tanulmányok során évente mintegy 10.000 vásárlót kérdeznek meg arról , hogy mit várnak attól az gumiabroncstól, amit legközelebb vásárolni szeretnének. A Fulda gumiabroncs gyár mérnökei számára ez a tudás a Fulda termékek fejlesztési programjának a legerõsebb hajtóereje.

 

A Fulda folyamatos kutatási és fejlesztési programjai garantálják, hogy a Fulda abroncsok a legmodernebb technológiát és anyagotak egyaránt felhasználják.

 

A rendszeres fejlesztési javaslatok alapját képezõ vizsgálatok biztosítják a Fulda abroncsok minõségének folyamatos magas színvonalát.

TÜV, nyári gumi, téli gumi Az összes új Carat Exelero ultra nagyteljesítményû abroncs a FULDA történet egyik meghatározó mérföldköve és az iparág elsõ olyan gumiabroncsa, amely ellenõrzését és minõsítését a TÜV, Németország független tesztlaboratóriuma végezte.

Fulda - kiváló érték az árért

A legújabb ADAC abroncspiaci vásárlói felmérés kimutatta, hogy a német vásárlók szerint az ár-érték aránya miatt a Fulda a piac második legjobb gumi márkája. Ennek erdeményeképp a Fulda számos, ismert nemzetközi márkát is megelõz.

Forrás: ADAC Reifenmonitor 2003


Fulda - környezetvédelem fontossága

A Fulda termékek gyártása olyan üzemekben történik, amelyek környezetvédelmi szabványként és gyártásirányítási rendszerként az ISO 14001 szabványt követik meg. A Fulda partnerek és harmadik felek ellenõrei rendszeres idõközönként ellenõrzik az egyes egységek környezetvédelmi irányítási rendszerét, és a meghatározott szabályok betartását.


Fulda - tények

A FULDA gumi termékek Európa-szerte 13 gyárban készülnek. Évente pedig megközelítõleg 10.000.000 Fulda gumiabroncs kerül értékesítésre világszerte.

A FULDA mintegy 1800 embert foglalkoztat Európában, és Németországban, ahol az eredeti FULDA gyár egymaga évente több, mint 7 millió abroncsot állít elõ, a piaci részesedés 10%-át mondhatja magáénak.

A Fulda gumik kiváló minõségét Európaszerte számos alkalommal bizonyították független tesztek, vevõi elégedettség fórumok és ismert autós magazinok.

showtruck_offen.jpg

Falken

A Falken 1983-ban alapított, kiváló minõságû japán autógumigyárrtó, mely a Goodyear csoportba tartozik. A Falken gumik elsõsorban sportos vezetõk számára tervezett gumiabroncsok.A Falken gumikra kivétel nélkül jellemzõ a rendkivüli megbizhatóság, és kitûnõ minõség.
A Falken abroncsainak attraktív forgásirányos mintázatai egyedi sportos külcsõt kölcsönöznek az autója számára.

A Falken gumiabroncsok fõként a sportos stílusú vezetõk körében népszerûek, de széles 4x4 termékválasztékkal is rendelkezik.

Néhány Falken gumiabroncs mintázat:

FALKEN FK 06G
nyárigumi
   
FALKEN FK 07E
Nyári gumi (személy)

FALKEN FK 07U
Nyári gumi (személy)   

FALKEN FK 451
Nyári gumi (személy)   

FALKEN FK 452
Nyári gumi (személy)

FALKEN SN 807
Nyári gumi (személy)

FALKEN SN 816
Nyári gumi (személy)

FALKEN SN 828
Nyári gumi (személy)

FALKEN ZE 326
Nyári gumi (személy)

FALKEN ZE 512
Nyári gumi (személy)

FALKEN ZE 912
Nyári gumi (személy)

FALKEN FK/AP
Nyári gumi (Terepjáró) 

FALKEN FK/AT
Nyári gumi (Terepjáró)

FALKEN LA/AT
Nyári gumi (Terepjáró)

FALKEN LA/AT T-110
Nyári gumi (Terepjáró)

FALKEN S/TZ01
Nyári gumi (Terepjáró)

FALKEN M2
Nyári gumi (Terepjáró)

FALKEN R 51
Nyári gumi (Terepjáró)

FALKEN HS 400
Téli gumi (Személyautó)     

FALKEN HS 435
Téli gumi (Személyautó) 

FALKEN HS 437
Téli gumi (Személyautó) 

FALKEN HS434
Téli gumi (Személyautó) 

FALKEN HS 437
Téli gumi (Terepjáró)     

FALKEN HS 437
Téli gumi (Kisáruszállító)     

Dunlopdunlop_logo.gif

A Dunlop a világ egyik vezetõ gyártója, fejlesztõje és értékesítõje a motorkerékpár, személyautó, és teherabroncsoknak.

Egyszerû ötletek változtatják meg a világot. 1888-ban mindössze kisfia triciklijét szerette volna kényelmesebbé tenni az az állatorvos, akinek nevét ma is viseli a világ egyik vezetõ gumiabroncsgyártója.

John Boyd Dunlop a tricikli tömör gumi kerekeit locsolótömlõbõl kialakított kezdetleges gumiabroncsokra cserélte, nem is sejtve, hogy ezzel innovatív ötletek, világrekordok, autó- és motorverseny-gyõzelmek hosszú sorát nyitja meg.

A Dunlop kitûnõ hírnévnek örvend a nagy teljesítményû autók és a morotkerékpár tulajdonosok körében. Kiterjedt verseny tapasztalatainak és meggyõzõ sikereinek köszönhetõen számos innovatív abroncsot mutatott be az évek során. Mindig a vezetés élményének a maximalizálása volt a célja, így a Dunlop minden motorkerékpár és autó vezetõjének a legújabb technológiájú abroncsot tud kínálni. A Dunlop Touch Technology a cég termékfejlesztési filozófiájának kifejezõdése. A Dunlop abroncsok segítenek a söfõrnek az út teljesebb érzékelésében, így a vezetõ jobban uralja jármûvét és jobban átéli a vezetés örömét.

A Dunlop a világ egyiki legjelentõsebb nagy teljesítményû (HP és UHP) abroncs gyártója, termékeit szinte az összes híres autógyár kínálja gyári elsõszerelésként: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Toyota és Volkswagen. A Dunlop motorkerékpár abroncsok is szerepelnek a legelismertebb gyártók gyári elsõszereléseként : Aprilia, Benelli, BMW, Buell, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati, Yamaha.

A Dunlop több mint 130 fajta teherabroncsot kínál nehéz teherautók, buszok és egyéb tehergépjármûvek számára. Dunlop versenygumikSzámos ismert tehergépjármû gyártó Dunlop abroncsokkal kínálja jármûveit mint pl.: Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler és Iveco. A TruckForce szerviz hálózat, a ServiceLine 24h gyorssegély és a FleetOnline Solutions Internet management rendszer segítségével a Dunlop komplett csomagot kínál a teherautó flották számára.

A Dunlop története jelentõs találmányokban gazdag, melyek mindegyike a vezetés élményének javítására irányult. Az aquaplaning (vízen csúszás) jelenségének felfedezése, a defekttûrõ gumiabroncs feltalálása, a sportosságot, biztonságot és alacsony zajszintet egyszerre biztosító 3S-technológia emelkedik ki leginkább ebbõl a több mint egy évszázados szériából, de a Dunlop ezeken túl is számos sikert tud felmutatni az elmúlt 120 év eredményei közül:

• 1902 – a Párizs – Bécs futam megnyerésével a Dunlop ráérez az autóversenyzés ízére
Az 1902-es versenygyõzelem bevezette a Dunlopot az autóversenyzés gyõztesei közé. Az 1920-as években a Dunlop már 300 km/órát meghaladó sebességre is gyártott gumiabroncsokat.
• 1923 – a Dunlop elsõ Grand Prix gyõzelme
• 1924 – a Dunlop elsõ gyõzelme Le Mans-ban a Bentley-vel.
Ez a két név uralta az évtized sportéletét: 1927 és 1930 között mind a 4 évben megnyerték a le mans-i versenyt.
• 1927 – a Dunlop elsõ szárazföldi sebességrekordja
1927-ben Henry Segrave a Dunlop gumiabroncsai segítségével 372 km/órás szárazföldi sebességrekordot állított fel.
• 1935 – újabb sebességrekord
Sir Malcolm Campbell és a „Bluebird” 1935-ben újabb rekordot állított fel Dunlop gumiabroncsoknak köszönhetõen.
• 1938 – a Railton Mobil Special és a Dunlop gumiabroncsok
A Reid Railton által tervezett Railton Mobil Special Dunlop gumikon megdöntötte a szárazföldi sebességrekordot.
• 1947 – a Dunlop abroncsai elsõként 600 km/h felett.
Ezúttal John Cobb írt történelmet a Railton Mobil Special-lel, amikor a világon elõször átlépte az óránkénti 500 mérföldes sebességet. A 634 km/órás rekord 25 évig megdöntetlen maradt.
• 1950-es évek – a Dunlop 66 Forma-1 futamgyõzelme
Az autóversenyzés aranykorában a Dunlop nyolc világbajnokot segített összesen 66 futamgyõzelemhez.
• 1964 – a Dunlop találmánya védelmet nyújt az aquaplaning ellen
Tom French, a Dunlop technikusa áttörést jelentõ szabadalmat jegyeztetett be. Az SP 41 jelzésû radiál abroncs mintázatában apró vájatok voltak, amelyek „felszívták”, majd késõbb kicsapták a vizet az útról, ezáltal csökkentve az aquaplaning, azaz a vízen csúszás veszélyét.
• 1972 – a Dunlop kifejleszti az elsõ 60-as sorozatú acélöves abroncsot
• 1973 – a világ elsõ defekttûrõ gumiabroncsa
A Dunlop megalkotja a Denovo abroncsot, mely a világon elsõként defekt esetén is biztonságos vezetést tesz lehetõvé.
• 1994 – a Dunlop ultrakönnyû öves szerkezetû abroncsa
A Dunlop újabb fejlesztése mintegy 12 kilóval csökkentette az autók tömegét. Ugyanebben az évben jelent meg a pótkereket kiváltó IMS rendszer (Instant Mobility System), mely defekt esetén speciális tömítõanyaggal zárja el a keletkezõ rést.
• 2002 – a Dunlop századszor nyeri meg sorozatban a Moto GP-t a 250 köbcentis kategóriában
Az eddig megrendezett 2321 GP futam több, mint felét és 105 világbajnoki címet nyertek a versenyzõk Dunlop gumikkal.
• 2008: Le Mans – 85 év Dunlop fölény
A le mans-i, a világ legrégebbi, legnehezebb és leghosszabb futama. A 24 órás versenyek történetében 71 alkalomból 34-szer a gyõztes Dunlop gumiabroncsokon futott – ezzel a Dunlop a legsikeresebb abroncsgyártó a le mans-i versenyben.

 

Dunlop gumiabroncsok1984-ban került sor a Dunlop európai és egyesült államokbeli mûködésének összevonására a japán céggel, a Sumitomo csoport égisze alatt. 1999-ben a Sumitomo és a Goodyear Tire & Rubber Company létrehozott egy globális szövetséget, és így a világ legnagyobb abroncs gyártójává vált. A Dunlop Európában a vegyes vállalat részeként dolgozik hat másik vállalattal együtt, a Goodyear Dunlop Tires B.V. felügyelete alatt.

Technikusaink és mérnökeink, Európában, USA-ban és Japánban közös erõfeszítéssel törekszenek arra, hogy a három kontinensen található gyárak minél nagyobb teljesítményû abroncsokat gyárthassanak. A Dunlop márka ereje a folyamatos fejlesztésben rejlik, melynek végsõ célja egy teljesebb vezetési élmény elérése, minden sofõr számára
Motorsport, K+F, Innováció, Teszteredmények, OE, tuning, 4x4, és UHP.

A Dunlop története gazdag a minden sofõr számára fontos felfedezésekben: Ha csak az aquaplaning felfedezésére, a defekttûrõ abroncsokra, vagy a 3S-technológuára gondolunk a Dunlop büszke arra, hogy az elmúlt 100 évben sok újítással járult hozzá a mindennapi közlekedés jobbá, biztonságosabbá és élvezhetõbbé tételéhez.


Híreinkből

Az autógumi gyártási dátuma: Miért …

Sokan felteszik a kérdést: "Mekkora szerepet játszik a gumiabroncsok gyártási dátuma a teljesítményben és a biztonságban?" Erre a válasz egyszerű: kevesebbet, mint gondolnád. Az első dolog, amit észben kell tartanod, hogy...

A gumiabroncs nyomás érzékelő rendsz…

A gumiabroncs nyomás érzékelő rendszerek (TPMS) Az autózás élménye sokat változott az elmúlt évtizedekben, részben a fejlett technológiák és innovációk köszönhetően. Az egyik ilyen technológia, amely valóban hozzájárult a biztonságosabb és...

Az autó futóművének beállításána…

Az autó futómű beállítása a jármű stabilitása és biztonsága szempontjából kiemelten fontos. A futómű az autó alkatrészei között talán az egyik legfontosabb, mivel ennek az alkatrésznek a jó állapota és...

Nyári gumiabroncsok vs. négyévszakos …

Az autógumik kiválasztásakor a járműtulajdonosoknak fontos mérlegelniük, hogy melyik abroncs típus felel meg leginkább igényeiknek. A nyári és a négyévszakos gumiabroncsok közötti választás gyakran kihívást jelent, mivel mindkét típusnak megvannak...