Nyári gumi áruház és gumiszerviz: 1194 Bp. Méta u. 13

Hívjon minket:  Tel: 061-280 6567

 
Márka:
Típus:
Model:
Méret:
Évszak:
Kategória
Gyártó
 Szélesség
 Oldalfal
 Átmérő
 Jármű kategória
Defekttűrő
Töröl

alufelni banner

motorgumi banner

Téli gumi - leggyakoribb méretek

Bridgestone

Az 1931-ben megalapított Bridgestone Tire Co. Ltd Japán legrégebbi, és a világ egyik legnagyobb gumigáyrtó vállata.

Az 1930-40-es években a terjeszkedés jellemezte a céget.
1937-ben Tokyoba tette át székhelyét, ahol ékszíjjal, gumitömlõvel, rezgéscsillapító komponenssel és szintetikus gumival bõvítette termékkínálatát. A cég nevét Nippon Tire Co. Ltd-re változtatta.
Az 1950-es években a Bridgestone lett a legnagyobb japán gumiabroncsgyártó vállalat
Az ötvenes évek kezdetén – egy negyed század múltán – rohamos növekedésnek indult a vállalat. Az elsõ üzleti lépés a Bridgestone név visszavétele volt, melyet az új központ felépítése követett Tokyo szívében, majd az elsõ gumiabroncs-forgalmazó leanyvállalat megnyitása. Ezek mindegyike sikeres üzleti döntésnek bizonyult, hiszen az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált.
A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minõségû termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben,
1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat elsõ tengerentúli üzeme volt a második világháborút követõen.
Ezt egy marketing leányvállalat alapítása követte az Egyesült Államokban 1967-ben. Az egész cégre kiterjedõ, a minõség javítását és a termelékenység fokozását célzó minõség ellenõrzési kampánynak köszönhetõen a vállalat elnyerte a neves Deming Díjat 1968-ban.
A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját.
1980-as évek A vállalat fennállásának 50. évfordulóját és vezetõ szerepét ünnepli
Bridgestone gumiabroncsok A nyolcvanas évek elején ünnepelte a vállalat fennállásának 50. évfordulóját, ami egyben egy hosszú sikersorozat kezdetét is jelentette, melyben terjeszkedés, forradalmi technológiák és akvizíciók követték egymást
A nemzetközi terjeszkedés eredményeként a cég megvásárolja a Firestone-tA Bridgestone 1983-ban jelentõs lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-tõl megvásárolta elsõ termelõüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. A Bridgestone ezzel valódi globális vállalattá alakult.
A Bridgestone és a Firestone Európai Irodája útban az egyesülés felé
A Bridgestone/Firestone egyesülése után 1989-ben megalakult a Firestone Europe Inc., a Firestone Európai Irodája Belgiumban. A Bridgestone Corporation és a Firestone Európai Irodája függetlenek maradtak ugyan, de ugyanabban az épületben kaptak helyet Brüsszelben.
Az üzleti sikereken túl a Bridgestone technológiai fejlesztései forradalmasították a gumiabroncsgyártást és tervezést. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az elsõ téligumit Japánban, öt évvel késõbb pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket. A Bridgestone két új elméletet is bejelentett: a forradalmi Rolling Control Optimisation és a Tension Control Optimisation elméletet a teherautó- és buszabroncsok vonatkozásában. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményû gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az idõben a világ leggyorsabb személyautójának számított.
Az Uni-T-vel, a Bridgestone gumiabroncs tervezés területén elért úttörõ fejlesztésével, mely magában foglalja az 1994-ben kifejlesztett korom részecske struktúra fejlesztéseket, valamint a köpenyperem innovációt, a Firestone gumiabroncsok a következõ évben újra versenybe szállhattak a CART sorozatban az Egyesült Államokban. Az Indy 500 legendás hírû versenyzõje, a Firestone azonnal vezetõ pozíciót szerzett. 1997-ben a Bridgestone belépett a Formula 1-be. A Bridgestone
Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az elsõ idõszakban.
1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte elsõ világbajnoki gyõzelmét Mika Hakkinennek köszönhetõen, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktõri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett.
21. század
2004 fontos év volt a Bridgestone számára: számos esemény és eredmény segített megerõsíteni európai gumiabroncsgyártói pozícióját.
A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban. A motorverseny fontos részét képezi a Bridgestone motorsport progjamnának, mely közismert a Formula 1-en, az IndyCar Racingen és más autóversenyeken elért sikerérõl.
Makoto Tamadának a riói MotoGP-n aratott gyõzelme mindkét fél számára az elsõ MotoGP gyõzelmet jelentette.
2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttûrõ abroncsát, amellyel megerõsítette vezetõ pozícióját a defekttûrõ technológia területén.
A Ferrari a defekttûrõ technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt.
A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerzõdése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fõ gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz.
Ez a2005. január 1-vel életbe lépõ, nagyszabású megállapodás az Európában, Afrikában, Ázsiában és a Közel-Keleten értékesített jármûvekre vonatkozik.
A Bridgestone Europe (BSEU) elkötelezetten fejleszti hálózatát a kontinensen:
A vállalat felvásárolta a Mecamold SA 100%-os részesedését. A Mecamold öntõformákat gyárt a gumiabroncsipar számára. A BSEU meggyõzõdése, hogy a termelés e területén folytatott vertikális integrációval és együttmûködéssel megerõsítheti pozícióját az európai gumiabroncspiacon.
 

Híreinkből

Hihetetlen dolog derült ki a gumik életk…

Hihetetlen dolog derült ki a gumik életkoráról!

Sokan nem gondolták volna, de most kiderült. Vége a megtévesztésnek, lerántjuk a leplet a félrevezetésről, és a hamis információkról! Manapság a tudatos vásárló számára a gumi márkája, mintázata, és ára...

Tudtad, hogy a Lego a világ legnagyobb g…

Tudtad, hogy a Lego a világ legnagyobb gumiabroncs gyártója?

1962-ben, vagyis nem olyan rég szállt be a Lego a gumiabroncs gyártásba, azóta viszont a világ legnagyobb abroncsgyártójává nőtte ki magát! 1962 áprilisában jelent meg az első olyan 400 darabos Lego...

Megállási távolság = reakció távolság + …

Megállási távolság = reakció távolság + féktávolság

Általában a gumikkal kapcsolatban csak annyi információ szokott felbukkanni, hogy féktávolság. Ezt felvésve a szemé elé az ember már el is könyveli, hogy ha féktávolságon felbukkan valamilyen akadály előtte, akkor...

Gumiabroncsok futásteljesítménye

Gumiabroncsok futásteljesítménye

Amikor gumiabroncsok veszünk, nem egy évre tervezünk vele. Általában abban bízunk, hogy új gumi vásárlásával jó néhány évre megoldottuk gondokat, és egy darabig nem gumivételre kell a spórolt pénzünket költeni...